0

London del2

Vi åkte alltså tåget till Liverpool station.
Tog våra väskor och gick "ut på stan",
jag tog även Tinas ena väska som strula i "dragkroken",
men med ett ryck så fixa jag till den...
- till förstörd!
Vi gick till en pub för att äta och kanske ta en öl.
Engelska flaggan var på vimplar överallt,
och de firade "St.George-day"
(St Göran och draken, alltså).
Tina betsällde (för hon var bäst på språket!)
en Foster´s och tonfiskmacka till oss var.
Efter vi fått lite i magen tog vi taxi till vårt
Hostell(typ vandrarhem).

i receptionen

på rummet

med den jättesnygga färgen...
Efter vi packat in våra grejor där, drog vi vidare till nästa pub...

försökte planera

jag fick en guiness !
Vi fortsatte och gick för att köpa shampoo och balsam.
Traskade runt på gatorna, både Christel och Tina(?) hittade där,
vilket jag absolut inte gjorde på hela tiden!!??

Trafalgar Square

oxå
Långt vandringspass kräver öl!!

jättesnygg DRAKE, eller inte.
Det var här MammaMU och drakarna blev till, vi diskuterade igen vem
St George egentligen var, och varje scout vet ju att det är St Göran som tog
dödade draken. Det kom utklädda riddare till puben,så jag tänkte vara draken
(som sprutar eld!),men kom bara till Mamma Mu enligt de andra
- så de fick vara drakar i stället.
Tina hittade en "kul" skylt på toaletten, eller skylten i sig är inte så kul...

att den står på en heltäckningsmatta är desto roligare!
Ut på vandring igen

nån fin byggnad

Piccadilly, med två skönheter i förgrunden
SLUT London del 2

I verligheten så denna dagen över.
Blev inte många trappor på jobbet idag nästan 300 steg, men i övrigt var det en bra dag.
Förutom p-böterna...
Här hemma ringde och fixa jag med en del innan jag masserade,
höll Jamda-pass med tio deltagare-Toppen! Jag var väldigt virrig,
alltså värre än vanligt. Inte mycket att göra åt det bara.
Masserade igen , körde hem och åt en kall taco(rester från de andra).
Diskade och torkade av bordet (undrade om det var första gången
det blev gjort sedan jag åkte...).
Plocka fram en skruvmejsel, koppel på Tekla och gick till mom.
Hängde upp gardinerna som Britt-Marie varit snäll och sytt till mej
(glömde fota, får göra det  i morgon).
Hem igen och skrev, skrev, skrev.
Ska göra mej redo för natten nu, så sov gott alla.

Må väl i skuggan av marshallen     L8

Kommentera här: