0

Skäralid

14.00 skulle vi samlas på Skäralids parkering,
14.00 körde vi ut från carporten...Jag är ofta en kvart sen,tyvärr.
I vilket fall så stod de andra samlade och vi började vår vandring,
för att fira fam.Ohlström

Från Hjortsprånget, det är rätt brant

Rasmus,Dana,Cornelia och Tito
Vi gick upp till Hjortsprånget .

Utsikten är fantastisk !

Mattias och Annika, mitt i ett dunkastopp

Syster Tina
Vi fortsatte upp till Liagården, där vi hade ät-drickpaus.
Kristina som tog den korta rundan, kom upp med sillamackor och köttbullemackor
som Annika och Mattias hade gjort innan på dagen.

Rasmus gick till bilen och hämtade  mackorna i rygg-och magsäckar

Nubbe till sillamackorna

min älskade man
När vi var mätta,nöjda och vissa av oss inte helt nyktra fortsatte vi ner mot Korsskär


Den gamle mannen med stavar och storebror Tomas

Rasmus och Tito går balansgång

Snön låg kvar på vissa ställe

Vi vandra och vi vandra

små provisoriska broar, kan vara kniviga att komma över,
speciellt när man har mer öl än balans i kroppen

här kommer de i rad...  Mattias,Gittan,Christer,Tomas & Tommy

Framme vid Rårödspågen Lisa,Tina,Tommy,Arne,Gittan & jag
Törstig

har som vana att dricka från Rårödskällan var gång jag är där

När vi fyllt på vatten och vilat lite hade vi springtävling,
tjejerna på ena sidan och killarna på andra sidan om sjön.
Från källan och till "början" av rundan. Tjejerna(mest Annika) vann såklart!

Skärdammen, fortfarande is kvar

En underbar eftermiddag med vandring på ca fyra timmar.
Så mycket trevligare allt är när man träffas såhär och gör saker tillsammans.
Tack Ohlström´s !

Kommentera här: