0

LYCKLIG!

Verkligen lycka i hela kroppen idag!

och allt pga en liten låda...
Nä men det är ju för att det känns NÄRA nu, för vi("Micke låssmed" och jag)
satt och bestämde detaljer hur man skulle släppa in och lämna ut nycklar mm.
Allt blev så verkligt då.
Det mesta är bestämt och nu ska jag ta tag i allt det praktiska
och se till att allt händer oxå.
Det här är verkligen min dröm som går i uppfyllese..uppfylldelse..,
uppfyllelse...äh ni vet!
Att hjälpa andra att må bra i kroppen
och om kroppen mår bra så mår oftast även knoppen väl!

"Din fysiska kapacitet bör ligga på samma nivå som ditt intellekt"
tror jag många bör tänka på...

För varför tror människor att kroppen ska fungera om vi inte underhåller den
med vettig mat och fysiskt arbete ?

Att äta för fet mat, för mycket socker(jag älskar godis själv men FÖRSÖKER
verkligen hålla igen och tränar en del, ju), för lite vatten, för lite grönsaker
och frukter och ingen eller väligt lite motion
(och svettas du inte och inte blir anfådd -då räknas det inte som motion!)
Varför ska din kropp vara snäll mot dej och hålla/sköta sej???

Jag tränar för att må bra nu , idag , imorgon och när jag blir gammal.

Jag träffar en del äldre människor och jag har svårt att ha medlidande
med dem som sitter och gnäller över dyra mediciner och hjälpmedel
när jag vet att  de dricker för mycket eller röker för mycket(alls),
och om man börjar prata om att röra på sej så säger de:
- Nä det är aldrig något jag har sysslat med...
Jag säger INTE vad jag tänker då!
Nä men det är säkert regeringens fel att din kropp inte fungerar...
För det kan ju inte vara ditt ansvar...

Så nu har jag kräkt av mej - gissa om jag hade hand om
några sådana vårdtagare igår kväll!

För vi som är "unga" idag vi vet alla bättre eller hur!

Ha en fantastisk dag , det kommer jag att ha !
Ska tillbaka och skura väggar, golv m.m
Sen så är det "Skumbox" kl.19 ikväll! - Välkomna !

Puss och Kram  L8

Kommentera här: