0

Vackra Odensjön...

Jag känner mej verkligen lyckligt Lottad ,dels har jag

två stycken duktiga,engagerade,vackra systrar (lite halvsuddiga är alla tre)
och dels har jag förmånen att i mellanåt få vara i så vacker natur att
det tar andan ur en...

magiskt
Det kommer mer ,men nu till själva grejen
Ikväll var det "Kultur i Natur" för 18:de gången!!
Vet faktiskt inte hur många gånger jag har varit där, men jag lovar
att jag njuter var gång! Detta året stod jag i biljett-insläppet
(det brukar jag göra), så nu kan jag, och kommer förmodligen att
säga i sömnen...
 
"-Hej och välkommen ,får jag riva din biljett, tack, och så får du en stämpel
där borta...Hej och välkommen får...."
Med ett leende trots att folk ibland är oföskämda och ibland blir arga
när vi gör allt vi kan för att underlätta för alla inblandade.
Kan säga att när niohundra människor dundrar fram kan det bli tufft att
riva biljetter - med ett leende. Ikväll klarade vi det alldeles utmärkt,
precis som vi brukar! Dessutom har alltid lika roligt när vi står där!!
Här kommer dom:

"första omgången..."
Lite backstage-bilder innan publiken kommer:

en bild som jag tar varje år och som jag alltid tycker är lika vacker

mot scenen
   
Margrets tält                 scenen från håll              precis framför scenen
 
Truls                     och    Tito

Nu fortsätter "dels-grejen"...och dels att jag har förmånen att emellanåt
få träffa duktiga,talangfulla, trevliga och härliga människor
Här är två av dem:

Helene Lindqvist (det är tredje gången jag ser henne på scen i år så det
finns väl en liten risk att folk tror att jag  börjar bli en "stalker")
(jag måste träna upp min foto-min !)
Helene, jag tyckte du var kanonbra ikväll! Du blir bättre för var gång
jag ser dej. Keep up the good work !(ja, jag kan ju oxå litta engelska
till skillnad från den här...)

Fantastiske Linus Troedsson, så duktig, så spontan, så underhållande
och kan konsten att bjuda på sej själv!
Än en gång Stort GRATTIS till "dansbandskampen", jag lovar att
jag kommer att titta ibland och alltid rösta på er!
 Good luck! (det var engelska...)
Dels.... Nä men två andra fantastiska artister som jag hade förmånen
att "träffa"(åtminstonde blogg-fota)

Robert Wells och Sofia Kjällgren
(det var lite panik för de skulle precis upp på scenen,
ändå är det bara i min blick det lyser panik)
Vad den mannen kan spela piano!! och vilken pipa
nä men vilken otrolig sångröst Sofia har...
På scenen:

Helene,Linus,Cornelia  och Hjördis

Robert Wells och Sofia Kjällgren
När artisterna är på scenen så passar funktionärerna på att dricka kaffe och äta:

"Odensjökakan", tradition, men alltid lika god!
Den säljs endast de här kvällarna på året.
Efter många miner och många foto så fick jag till ett foto som både
är bra och likt!!

min vackra syster Tanna !

   
Sen försökte hon fota mej, det blev varken likt eller bra!
   
faklorna är tända, marshallerna är tända och trädet lyser av sej självt
Till sist, höjdpunkten (för mej) för kvällen

250 marshaller på stenslänten. Åh, de e SÅ vackert!!
Sagolik kväll - som vanligt.
Annika och jag var lite fräcka och haltade till bilen innan showen var slut,
jag var liksom inte så sugen på att trängas i bilkö för att komma hem.


När jag var liten typ fyra-fem år, för jag tror inte Annika var född(och ja hon
är yngre än mej) så kommer jag ihåg en natt när mina föräldar väckte mej
för att det blixtrade så/för mycket. Vi stod vid fönstret i "det gamla huset".
Vackert och enormt spännande.
Denna kvällen tror jag det blixtrade mer, jag kan inte minnas någon kväll
som det varit så intensiv, när jag parkerade i Kvidinge så var det mesta över.
Jag undrar verkligen om allt regn som jag körde i,att inte lika mycket
föll på publiken vid sjön.
Det enda positiva jag kan gräva upp är att det åtminstonde var i slutet,
så alla snabbt kunde slänga av blött och få något torrt på sej stället.

Nu är jag jätte trött!! God natt och tack för ännu en underbar dag!
L8

Kommentera här: