1

Bäskarunda

Klockan 15 samlades vi, ett härligt gäng på 11 personer hos oss,
för att testa våra hemmagjorda bäskar.

vi skulle bedömma b.la smak,bäskhet, flaska,lek och färg

vi fick minus för flaskan (men en fin färg !)

sen fick vi plus för lek: pinnrace över diskbänken!
Den som förlorade leken fick en extra snaps som straff (eller tröst beroende
på vilket hus man fick den...),Per valde fel pinne och förlorade hos oss.

Vi gick till Rasmus (en äkta hallänning), det var en "tolvsnapsars-bäsk"!
dvs så god att man skulle kunna dricka tolv stycken utav den
precis som Mattias brukar vara (jag lovar att jag aldrig mer
kommer att göra om det!!!) !

snygg flaska !
Leken var tärning och Christer förlorade stort!

Efter det gick vi hem till Ylva och Tommy.

Tommy försökte trolla med handen...
Stackars Stella hon undrade nog... dricker inte så gärna snaps och tycker
inte om kryp och pinnar, tror nog hon klarade sej rätt bra ändå!

Har visar han stolt upp flaskan, tyvärr var nog innehållet inte lika bra...
Vidare hem till

Kallerups, tror nu i efterhand att det kanske var kumminen i deras snaps
som fick mej att må lite sämre dagen efter...
Deras lek bjöd på många skratt!

Här har Britt-Marie gjort en snygg "snestöt"

vilket gjorde att en del andra hade svårt att hålla sej...
-Inte jag Britt-Marie, det skulle jag aldrig göra - skratta åt dej!

Men Viggo tröstade henne!

andra skrattade däremot...

Vi andra var faktiskt inte ett dugg bättre!

som ni ser var det lite problem var stans...

Ja, jag var sämst och fick en extra, och extra mycket kummin då oxå...

så kära... i tapeten! Väldig, väldigt snygg var (är, vi lämnade kvar den)
Nu så har vi kommit til Stella och Micke

Bedöms färgen - flaskan är klockren! Bäsken var mycket god oxå

Henrysson´s d.ä, flskan är bäsk..., men jag ska erkänna att inte kommer
ihåg hur den smakade...

Slutstation och en vintergryta att äta, gott och välbehövligt då!

Skicka skivan var leken på detta stället, jag blev inte sist men den som
blev det tror jag är med på bilden... 

Andra hade andra lekar för sej!

Och när man kommer in i värmen av en eld, gott och äta efter det man
varit ute så mycket så...

blir man trött!
Inte mycket att säga om det. Hade en mycket rolig kväll och jag hoppas
det är en tradition redan!
Tack alla ! Det gjorde vi bra!!                    L8

Kommentarer:

1 ylva o tommy pålsson:

skriven

Tack för en jätterolig "bäskarunda"! Rätt tufft på slutet(enligt Ylva), men vi återkommer gärna nästa år, får ligga i hårdträning! Ha det så bra. Kram Ylva & Tommy

Kommentera här: