0

Räksallad

Idag blev det inget morgon-pass, utan vi
tog sovmorgon. Jag brå¨kade lite med min dator
och med bloggsidan innan jag följde med Lucas till
skolan. Hade en uppfostringsattack på Tekla som
bara tramsade sej, men sen var hon lydig och lugn igen.
Hemma igen så tog jag tag i skottningen innan jag körde
till Åstorp och till Ewa Odd för att plocka brynen.
Kan säga att jag frös i ansiktet när jag gick där ifrån!
Därefter fortsatte jag till Maxi och handlade mat och lite annat.
Sedan till Väla för julklappar och lite annat...
Hade kontakt med syrran och vi träffades på gymmet för en
styrkerunda, oxå tillsammans med Emma granne.
Efteråt plockade jag upp Lucas och körde tillbaka till Väla för att bl.a äta.

Lucas drack milkshake och åt pommes

jag åt kycklingsallad
Köpte äntligen vinterkängor till Lulle och sedan drog vi vidare till ToysRUs
för att köpa bl.a köpa present och paketpapper som INTE hade julmotiv!

Hem igen, lämnade Lukas på "gården" och själv stack jag för att öppna
solariet på gymmet. Rulla handukar och plockade lite , skyndade hem för att köra
Rasmus, men han höll fprtfarande på att packa lite lugnt, trots att jag var väldigt tydlig
att jag hade bråttom efter jag lämnat honom!
Planen var att köra hemifrån 16.20 men vi kom iväg 16.35 var i Ängelholm,
Skälderviken, Lingvallen klockan 17.04.
Släppte honom nästan i farten och snabbt hem igen.
Jag var då en kvart sen till mitt nästa åtagande.
Malin och Poppe lämnade Jolina och Mia-Maria hos mej och Tekla.
Jolina och jag hade lite Tekla lektioner och sen var hon inte så rädd!
Nämner inte maten ...
Försökte mata Mia-Maria med välling, men se det ville inte hon ha.
Så hon fick somna utan mat i magen - säker på att hon överlever ändå.
Malin och Poppe kom tillbaka efter ett trevligt och gott julbord i Jonstorp,
blev några whiskysar här innan de körde med ett barn med sej hem.
Jolina ville så gärna sova över hos en storasyster!

Tack för en "ledig dag"!

Kommentera här: