0

Ingen bra kväll

Tekla gjorde precis, exakt så som hon inte skulle göra.
Hon hoppa,skällde, bet i kopplet, bet i mina handskar,
gjorde utfall mot de andra hundarna (för att leka).

Efter två övningar bad de(domarna)oss att lämna stället !
I går kväll, när vi var och träna hade Tekla fixat alla grejerna,
visst jag var nervös i kväll, men inte så nervös.

Skulle ändå gått en andra långrunda, struntat i telefonsamtalet,
inte... en massa anledningar, men de gör ändå ingen skillnad nu.
Hon har inte fått för mycket kärlek av mej ikväll...
Ja, hon är ju fortfarande hund, det kommer fler tester,
och jag tycker väldigt mycket om henne ändå.


Den här tjejen kom hem, trött, hungrig och hade ont i huvudet
efter kvälls-skolan. Det hade gått bra med pjäsen de spelade upp,
men väl hemma så var det mat och sen upp i sängen.

Efter "kvällsmassagen" zappade jag och Christer mellan OS-skidor och "So you think..
Rätt tjej, men fel kille åkte ur dance, i mitt tycke alltså
(kommer aldrig ihåg deras namn, mindre viktigt).
En 4:a blev Sveriges bästa plats, surt med så många hopp.
Hoppas Anja inte bröt nåt, utan kan vara på benen om ett par dagar, stackaren.
Grymt om hon hade klarat hoppet och kanske fått silver.
I sprint blev det inte heller så bra, fast de är ju jädrigt duktiga ändå
måste jag säga, och jag kommer att ha träningsvärk i magen
i morgon som jag hjälpte dem på upploppen!!

I morgon ja, kommer jag att hålla på med bland det bästa jag vet,
men det skriver jag om i morgon !

natti  L8

Kommentera här: