1

Poppe's Bodega

Vi blev hämtade här hemma av Malin och skjutsades hem till dem.
Sedan körde hon för att hämta Nilsson's, tyvärr följde inte Inger med -
hon mådde inte väl. Det gick jättebra med "bara" Johan och Jonna.
Poppe och Malin är underbara, de hade inte kommit på någon bra meny,
så Malin hade införskaffat en massa olika ingredienser.
-Så, vad ska vi laga?
De här tre killarna är mästerkockar,så de trollade fram på kort tid:
Kräftstjärtscrepes med avokado och räk-röra, till förrätt,


Kalvrulad, med färs och vitlök, kantarellsås och potatis i ugn med ost

dessert: Tre sorters mousse: mango,hallon och choklad(Malins verk)
Allt var fantastiskt gott, vi tjejer har tur -just när det gäller matlagning...


De stora barnen tog bussen
in till Kvidinge, för att tillbringa resten av kvällen hos Ralle.


Lillvärdinnan somnade när hennes storasystrar hade åkt


Storvärdinnan börjar bli rätt stor nu, tre veckor kvar...

Tokigt med melodifestivalen, flera bra bidrag denna omgången
jämfört med de andra omgångarna. Nu åkte bra bidrag ut ,
när sämre gick vidare de andra omgångarna..
Blev hemskjutsade av Malin, efter ännu en fantastisk kväll hos goda vänner,
barnen kom hem och la sej.
jag packade till i morgon och bloggade !

Jättetrött och kommer att bli hämtad kl. 8 i morgon.

Tack och gonatt ! L8

Kommentarer:

1 Kulvertina Knävelström:

skriven

Det ser jättegott ut vilken tur du har

min man kan inte ens koka vatten utan att det bränns vid det enda han lagar är sött bröd,

tror jag han köoper massor med jöst ocj socker i varje fall. När jag tänker efter har jag aldrig fått smaka.

Tack för en fin blogg

K tina

Kommentera här: