0

Vallåsen

I morse slapp vi både katter och hundskall !
Jag var ändå uppe i tid och kolla hockeyn 3-0,
bra jobbat Tre kronor !
Efter matchen packade jag in skidor,hund och ungar
i bilen och körde till Vallåsen.


Det snöade, och lagom lite folk!

Under barnens första timme i backen traskade jag och Tekla omkring i skogen,
antingen fick jag plumsa i snö eller så var det halt, det kan omöjligt varit en
lång runda, men exakt en timme var det !

Tillbaka på parkeringen fick Tekla hoppa in i bilen och jag gick för att köpa
korv och dricka till kidsen. Rasmus todde att de åkt omkring 6 åk,
på 1,5 h.  Kalla om händerna var de, vilken tur att vi fick med
de små handvärmarna!

Inne i värmestugan, fick de ny energi till fler åk!

Medan de fortsatte åka, satte jag mej i bilen med Tekla
och en Dan Brown-bok. Kändes som det inte skulle bli så många åk till
så jag valde att inte hyra skidor och köpa liftkort för den lille stunden.



Hundburen har varit för liten ett tag nu och idag lät det på henne
som hela baksätet var för litet oxå! Mycket suckande och stönande där bak...
Rasmus kom till bilen efter ytteligare några åk, kall om händerna.

När jag gick och mötte de andra två, ringde Christer från norrland.
Han hade precis kommit upp -allt hade blivit försenat (såklart),
och hans sällskap,"den gamle" säljaren i området hade inte kommit alls.
Christer fick ge sej iväg till kunderna själv-
ska inte vara några större problem för honom!

Vid 13.30 körde vi hem och inom affären för att handla mat.
Barnen har tillsammans gjort matsedel för veckan, nu handla vi tillsammans oxå!
Det blev sparris-soppa och kavring, och ikväll ska Rasmus och Lucas göra maten.
Får se vad det blir av det!

HDSL  L8

Kommentera här: