0

Tjocka magar?


min lille kille
Åh vilka härliga dagar vi haft, Jag och Lucas.
Idag ska jag tillbaka till jobben, och nu känns det tungt när alla de andra i familjen
har sommarlov och semester. Men förhoppningsvis kan jag hålla semester
nästa år tillsammans med dem. Jag hade min semester i januari-februari detta året.

Funderade när vi var på Kolmården och mötte många människor, dels på att väldigt många
(de flesta) småbarnsföräldrar var gråhåriga... Alltså i min ålder och äldre.
När jag satt där med min yngste och åt på hotellet, så dels njöt jag av att ha ett självgående barn
och dels förundrades över dessa äldre som sprang omkring efter sina skrikiga två-åringar.
Men det kommer jag att skriva mer om en annan gång, men nu var det alla människor
som gick omkring på Kolmården och visade magarna(och då menar jag MAGARNA),
Varför är det ok att gå omkring och vara osmakliga? Visst, man ska inte skämmas
och man ska tycka om sin kropp, men lite självkritik och respekt inför sina medmänniskor...
Vuxna karlar som mer liknar hängbukssvin -de e ju skitäckligt!!!!
Det var jättevarmt och jag var sugen på att fästa upp linnet och sola magen, men kände inte
ok för mej att göra det, och jag tycker inte att jag är tjock,
utan det passar inte sej överallt att gå bara -stranden är ok, det får man räkna med där
(även de tjocka) men inte i folksamlingar annars.

Nä, jag tycker INTE det är ok att missköta sina kroppar på det viset och sedan skylta med det!
Våra sjukvårdspengar går ju åt till dem som opereras för att krympa magsäckar,
(fettsugning ingår väl ännu inte i sjukvården hoppas jag), behandla diabetes och
en hel rad av sjukdomar  som drabbar överviktiga bara för de inte har vett att
äta nyttigt och framförallt måttligt! Det gäller att bestämma sej för vem som bestämmer...
jag eller begäret. Så var min tanke när jag slutade röka!

Så, nu har jag fått det ur mej och nästa gång ska jag erbjuda dem träning istället
för att själv må dåligt och äcklas!

Ha en skön dag och njut av solen!
L8

Kommentera här: