0

Kasebana

Började arbetsdagen kl.07 i hålan med fyra massager.
Hem till man och två barn, tog en fm-fika och femton minuter
på spikmattan.
Efter det blev det löptur i Prästamarken med både
Christer och Tekla.
Av olika anledningar orkade vi bara tre varv, men vi fick bra tid, 3,6km på 21min.
sen fick vi cykla/springa hem och duscha av Tekla på gräsmattan
med trädgårdsslangen och shampo. Hon lyckades ta ett dopp
i varje kärr medan vi andra två sprang på...

Åt middag , sedan körde jag in med Rasmus till Ängelholm,
det var dags för hans månadsspruta.

mäta lungorna
Allt gick bra denna gången oxå, ssk tyckte bara att det blir jobbigare för var gång
att sätta nålen rätt pga Rasmus muskler som blir större och större och mindre
underhudsfett för var gång - gissa om han blev kaxig och stolt som en tupp!
Och sen blev vi påminda om att han kommer att göra detta varje månad i tre år till...

Hemma igen, hade Dana bakat så det blev en em-fika idag oxå...
Efter det hade ungarna fantastiskt kul på gräsmattan

presenning, rakgel,vatten och då blir det...


en kasebana...

för alla tre !

Tillbaka till Ängelholm för min del,
(och jag tror att Christer bytade om för att kasa med barnen!)
och började gå, 11819 steg blev det de fem timmarna!
Helt magiskt är det , känns som "de tio negerpojkarna"
När jag började i april var kvällspasset tokfullt och man cyklade som en galning
mellan vårdtagarna för att hinna med allt, men nu går jag ,förvisso i rask takt,
men  omvägar för att dryga ut, (det gäller allaftra som jobbar kvällen)
jag hinner med mycket social samvaro med alla jag går till och det är
väldigt trevligt men ibland tycker de att de vill göra sitt och inte underhålla mej...

Slutade 21.30 körde hem till familj och Rasmus,Rasmus och Rosanna.
Killarna spelade spel på uteplatsen


Jag är mycket nöjd med min dag och tackar för mej.
Tack och god natt!  L8

Kommentera här: