1

Lavendel

Christer,Tekla och jag tog en löprunda innan frukost,
idag oxå. Tekla och Christer sprang på ett håll och
jag på motsatt håll. Tekla är jobbig(visade sej att hon
var jobbig även om vi inte sprang ihop...) om vi springer ihop,
för hon vill vara först men inte lämna någon bakom sej!
Det gick inte jättebra för Christer, men för mej gick det precis
som jag ville, sprang hela rundan och på en tid som jag satt upp innan!
 
Hemma igen, åt vi frukost tillsammans hela familjen, sedan packade
Rasmus för att följa med Albin med familj till deras stuga.
Jag och Christer satte igång att städa båda bilarna invändigt och
tvättade dem utvändigt, tillsammans . Det behövdes mer än väl!
Sedan putsade jag "-Allt mitt guld", nä men mina silverbestick,

så nöjd för nu ligger de snyggt i sina chatull(tror det stavas så).
Tina,Alex och Felix kom och hälsade på, för B-M,Per och Lars var och
spelade golf - det är ju "Perstorpsveckan".

Alex kelade med Zorra (el klappa henne lite)

Felix provar lite grimaser

sen kom en liten "klon"
V
ar och hämtade Ebba och en massa lavendel

nyplanterat och väldigt snyggt!
Ebba följde med och såg till att plantorna kom ordentligt på plats,
vet inte om hon känner mej lite för väl...  Men jag är tacksam.

Försökte skrapa ihop lite sömn på kvällen, men se det tyckte inte Tekla och Alex
att jag skulle utan de väckte mej tre gånger under väldigt kort tid, sen
så tyckte min kropp att det inte var lönt att ligga i sängen. Det är så att jag kan
gå och lägga mej i nästan vilket oväsen som helst och somna, men kan inte
bli väckt flera gånger för då liksom stänger min kropp "sovfönstret" och jag får
hålla igång till nästa tillfälle som ges ! 
Så då jag började sortera och städa bland mina örhänge -det behövdes iofs !

När där var ordning så gick jag ner och duscha, åt sedan gratinerat ris som Christer
och Tina gjort. De gick till Linnégatan med alla barnen för jag skulle prova sova igen,
men inte ens på spikmattan somnade jag- 1:a gången som jag inte somna där!
Gick upp och "packa" för natten och diskade undan från kvällsmaten.
Körde till Ängelholm och här kommer jag att vara och jobba till 07 i morgon bitti
-sen ska jag hem och massera...

Ja ja, det kommer att gå bra!
Ha en god natt!  L8

Kommentarer:

1 Martina:

skriven

Tips med Tekla å Jogg!



Köp ett långt vanligt koppel och en sele, och knyt henne runt magen, då funkar det kanon att dom vill vara först, och då kan man själv få extra träning genom att hålla emot, eller om man är lite sleten få hjälp upp för backar å annat skit!!;)

Kram

Kommentera här: