0

Blodgivare

När jag hade simmat körde jag till Ängelholm
för att lämna blod, min 42:a gång!
Mycket stolt över det, tror det är sammanlagt 7 år
som jag inte lämnat pga graviditeter, piercing och tatueringar.
Sist jag var där hade jag sämre värde 123 i hb, fick såklart lämna
men det det kan bara användas till forskning då.
Idag var det bra 133 (ska ligga över 125 för kvinnor).


Det behövs fler blodgivare!

Man får ersättning i olika former, presentkort(det är inget för mej),
skänka sin summa(50kr) till barncancerfonden(det gör jag kanske varannan gång)
ibland har de t-shirtar eller som idag

duchgel och hudlotion

Vid jubileum får man blodgivarpresenter!

Det är inte för presenterna man gör det, jag tycker det är skönt att lämna.
Känner mej lite lättare, kroppen vänjer sej vid det - jag känner på mej
när det närmar sej att lämna nästa gång.
Dessutom tycker jag det är ett bra kvitto på att min kropp är frisk,
jag är mycket sällan sjuk och behöver inte göra hälsokontroller.

Så , hoppas jag sålt in det till någon.

När jag var klar, åkte jag för att svabba av bilen(behövdes,
men det syns inte längre...).
Tog mej sedan till ett ställe för att tacka nej till ännu en tjänst jag blivit erbjuden,
men det slutade med att jag fick en "skräddarsydd tjänst",
så att jag kan hinna med massager,gym,barn,hem och träning.
Jättekul! Känns bra på alla sätt, utom just att Christer
inte har en aning om det och vi bestämde tillsammans igår kväll att jag skulle tacka nej...

HDSL  L8

Kommentera här: