0

Qwith och sprutor

För två år sedan medverkade Rasmus, Dana, jag
och en massa andra människor
i "en musikalisk fantasia" på Tomarps Kungsgård.



Rasmus och Dana som medeltida syskonpar

Så gott som alla på scen

Jag står mitt i elden

Sista föreställningen lyckades Rasmus bli stungen av en bålgeting vid tinningen,
ca en timme innan vi skulle på scen.
Farmor var i publiken, jag visste att hon hade Betapred hemma hos sej,
så Dana fick springa och hämta henne.
De två tog sej hem och hämtade medicinen,
Rasmus var helt enkelt nära en förpuppning,
röd och fläckig i ansiktet och svåra problem med att andas.
Sedan körde Petra "frissan",Rasmus och farmor till akuten.
Christer var på bröllop i KlövaHallar och inte "körbar",
jag skulle upp på scenen och var inte så ersättningsbar just där.

Rasmus blev inlagd i flera dagar och det visade sej att han har
en allvarlig bi-geting allergi, och kan dö om han blir stucken
och inte får hjälp direkt.
För minska risken för dödsfall kan man vaccinera sej,
första året en gång i veckan sedan varannan vecka,
nu är vi uppe i var fjärde vecka.
Det bara tre år kvar nu!

Idag har vi varit på Ängelholms sjukhus för att få sprutor,
(han har haft hatt på sej hela dagen, därav frisyren)

först blåser han för att mäta lungkapaciteten


bi-spruta i vänster arm


geting-spruta i höger arm (eller var det tvärtom)

Så om ni ser Rasmus i sommar bete sej lite märkligare än han brukar,
fråga honom var han har sprutan! Jag vill hemskt gärna behålla honom i livet!

Vi ses i marshallens skugga  L8

Kommentera här: