0

VSO

Idag har jag gått "vid sidan om", en trevlig tjej
med ett mycket trevligt namn...  Lotta.
Ska försöka få in så att de kallar mej L8,
för jag lystrar faktiskt till det.
Vi cyklade runt i Ängelholm och var
hemma hos några vårdtagare på förmiddagen.
Jag följde med på matrundan, kom på att jag ska ha igång
en av mina 17 söndriga stegräknare, för man går en del i trappor
och gångar- kul att kolla hur mycket det blir på en dag.

Här är Kristina, hon sitter som samordnare

Efter middagsrasten, kände jag mej tvungen att
rensa avloppsrör på toaletten i vår "lägenhet"
(där vi utgår ifrån), tokstopp! Min delegation är oxå klar,
vilket betyder att jag får ge medicin,ge insulin, lägga om sår osv.
Sedan var vi ute på promenad och
till sist fick Lotta träna att ta venprov på mej.
Jag är tålig och det är lätt att ta på mej.

Lotta ville inte vara med på bild...
Det hela gick jättebra!
Jag packade ihop mitt, och gick till bilen, som hade en trevlig överraskning till mej -NOT

parkeringsbot på 400 kronor !
Av någon anledning har de ingen personalparkering på stället...

Vidare för att tanka bilen,köpa vars en kaka till Dana och Lucas som båda
varit jätteduktiga med tvätten hemma under dagen.
Efter det körde jag och köpte hundmat och ett nytt Flexikoppel till Tekla.

Hittade veckan tänkvärda idag:

Ingen vind är gynsam
för den som inte kan bestämma sej
till vilken hamn den skall

Mondaigue

och det kan väl vara sant...

Ha en fortsatt trevlig eftermiddag/kväll.

Tack och hej  L8

Kommentera här: