0

SOVMORGON

Min enda lediga morgon denna veckan,
så jag gick inte upp förrän kl.07.
En mycket trevlig stämning i köket i morse,
Lucas och Dana hade varit uppe ett tag och fixat.
Rasmus var på gott humör, för innan vi la oss i går kväll
så hade han och jag ett långt och givande samtal.
Skönt för oss båda! 
Han var väldigt "speedad" och jag undrade varför
- han visste inte varför då, men jag fatta i morse
att han var faktiskt nervös inför tävlingen idag nere i Lund.
De ska ner och tävla i Teknik8:an idag,
tror det är sista delfinalen innan Stockholm.
De har "slipat" på en termos i flera veckor nu,
som var deras uppdrag. Han lovade att höra av sej så fort
det var klart, så vid 11-tiden får jag förhoppningsvis
veta om de gått vidare.

Jag och Tekla gick med Lucas till skolan,
känns som det var längesedan sist.
Fortsatte runt Tomarpsrundan, bortom djuren.

fick rasta av sej på åkrarna en stund...
Jag verkligen älskar näktergalen, får en så skön, behaglig,nöjd,välmående
känsla är jag hör dem! Fyra stycken satt runt om vi bäcken och Prästamarken.
lärkan har ett rätt skönt ljud oxå! Påminner mej om när jag skulle
plocka jordgubbar i 15-årsålder och cyklade hemifrån vid 4.30
på morgonen till Bonarp, då hördes alltid lärkan.
I dag är det varmt och rätt så fuktigt i luften, men så skönt!

påfågeln -spännande tyckte Tekla

den lille killingen och jack russeln lekte, och var bara söta!

den vackre kalkonen som var snäll och låna ut ...


fjädrar till mej under Qwith-föreställningen!
Han har ett cool läte oxå!

När vi kom ner till smedjan så luktade det hägg och
varma,fuktiga nässlor två mycket trevliga dofter.

Dagens arbete består mest i att städa, en hel del samtal måste göras,
och senare i em ska jag massera och hålla skumbox-pass
mom kl. 18.30 - välkomna dit !

Hoppas solen kan tränga genom molntäcket, som den så gärna vill!
Ha en kanondag!

L8

Kommentera här: