1

Utvecklingssamtal

Efter läxläsning stack Lucas tillbaka till skolan för att
åka bräda och jag till gymmet för att förbereda nästa pass.
Träffades i skolan där vi hade utvecklingssamtal
med Lucas fröken Ingela och speciallärare Kristina.
Lucas är speciell på de flesta sätt och stavning
är inte hans starkaste sida... 
Men det går det för honom som jag trodde, vissa saker
funkar andra saker skiter han i ! 

Det är inte lätt att tvinga honom i heller.
Framför allt är jag inte det minsta orolig för honom för även
om han går ut nian utan att kunna stava så kommer
det att gå fantastiskt bra för honom, han viftar med ögonfransarna
och smickrar lite så får han vad han vill och lite till
(de flesta går på det, men inte vi i familjen).

Körde snabbt därifrån och lämnade Lucas hemma och
jag for till gymmet och hade ett box-pass.
Bra ös hela tiden, och bara en liten olycka...
Lite småsaker som fixades innan jag körde till Klippan för ett
Combat-pass, och jag lovar att jag var så trött och sliten i kroppen att
på allvar funderade på om jag skulle kunna genomföra ett helt pass !
Men såklart gick det! Det verkade t.o.m funka bra!
Det kändes som deltagarna var nöjda i alla fall.

Efteråt var det t.o.m tungt att duscha, skam den som ger sej.
Jag blev ren och jag kom hem hel till Christer,
som hade gjort kvällsmat till oss två.
Åt framför tvn (!), till Criminal Minds och efter det gick jag och
Tekla till gymmet för att släcka och stänga.
Det var skönt när jag äntligen landade i sängen!

Jag är glad att jag är så pass tränad som jag är
annars hade det här varit tufft, men om kroppen är van att tåla
ansträngningar så klarar den det mesta
- en Otränad kropp blir mycket lättare sjuk och "bryter ihop" oftare.
På lördag ska jag sova ut och vila ordentligt!!!

Vågar jag fråga hur många  av de ni känner som "råkat" ut för
"utbrändhet" som varit vältränade (inte övertränade) ?
Ärligt talat så vill jag veta för egen skull och i utbildningssyfte.
Jag säger ju inte att det är så, jag bara funderar...
Skriv mer än gärna och kommentera !

Kommentarer:

1 Marie:

skriven

Man kan bryta ihop av allt möjligt, oavsett om man är tränad eller inte, blir man sjuk så blir man om man är tränad eller ej, jag tror inte att min cancer hade bryts sig om och jag träna eller inte, den kommer ändå, det är inget man kan träna bort



Kram

Kommentera här: