2

gravvård

Rasmus Nalle tog extra lång tid på sej i duschen(15 min..) i morse
och missade därför bussen!
Faktiskt så körde jag ändå honom in, lite irriterad !
Hem igen och fixade till gravprydnaden som skulle placeras ut idag.
Tekla och jag körde till Riseberga och planterade Ljung, samt satte dit
gravlyktan och prydnaden.

rätt höstigt och fint tycker jag själv,
 hoppas mina systrar (och pappa) godkänner det oxå.

ett mosshjärta...

med en ros för varje barnbarn.
Stannade och rastade Tekla vid löpspåret vid badet i Ljungbyhed.
Hon uppskattar verkligen de gånger hon får vara lös och springa själv!

En massa minnen dök upp i huvudet när jag gick där:
Hur enormt jobbigt jag faktiskt tyckte att det var att springa på den tiden,
undrar om det kunde vara för jag inte var tränad...?? Garanterat,
det fattade inte jag själv och hade ingen som berättade det för mej i heller.!

Skogsmulle och "Kom-kolli-kott"!!! Va..med näverluva!

Och sedan badet. Många minnen och så många meter man simmat plaskat,
gjort bakåtvolter där,
och som tonåring med smink och inpackningar!!

När vi gått klart så körde vi hem till gymmet för att sätta upp speglarna
med Poppe. Fick en del gjort(som att slänga undan gamla papper),
men det tog lite längre tid än jag planerat - tegelväggar...ja ni vet!
Men sen smlade jag mej och tänkte: snbbt dammsuga och sedan
torka av golvet.Snyggt,frächt och luktar gott till de tränande dyker upp.
DÅ bröt den nye dammsugaren ihop och vägrade starta, trots fjäsk
med ny påse med luktegott i vädring av filter - totalvägrade!
Blev till att sopa och sura i stället.

Speglarna blev bra i alla fall! Tack Patrik!

Tråkiga rester till middag och väldigt lite lust till allt.
Och DÅ måste jag ta tag i det där hemska igen!!!
En kopp kaffe och bra musik ska nog fixa det.

Tomas- håller med dåligt av mej, men en annan gång!
Tack för alla träningsvärkar!!!  härligt tjejer!!

Ha det gott idag alla !  Kram  L8

Kommentarer:

1 Annika:

skriven

TACK! För att du gjort fint vid graven. Blev mycket bra. Speglarna blev oxå bra!

Kram syster din

2 Evaj:

skriven

Va fint du har gjort på Wivecas grav Lotta !

Kram Eva

Kommentera här: