0

Söndag i stugan

Vaknade tidigt efter en jobbig natt med mycket planerande i drömmarna,
mycket snörvlande och "pipande" från Lucas och försök att
samsas om samma täcke...
Efter en kopp kaffe så gav Tekla och jag oss ut på en liten promenad.

Fantastiska höst med underbara färger!

Så fint på bryggan vid Svartagölen

magiskt!

fler underbara färger

njuter lika mycket var gång jag är här uppe!

färgsprakande igen....
Tillbaka till stugan städade utomhus och sedan gick jag in för frukost.
När den var avklarad städade vi tillsammans alla (barnen hade rätt så
mycket med sina mjölballonger att göra...), och plockade kläder,
blöta handdukar,strumpor och annat.
Ohlströms körde hem och jag fortsatte städa,Christer fixade med golvvärmen,
Dana och Lucas hjälpte till och städade utomhus. 

När vi kände oss klara körde vi hem(Tekla hade lätt kunnat
stanna några veckor till...!)
Inom pressbyrån i Oskarström och köpte glass.
Hemma i Kvidinge så gjorde och åt vi kantarellstuvningsmackor.

Blev inte riktigt så bra som det brukar , men det var kantareller i alla fall!
Duschade och plockade ihop grejor till gymmet och körde dit.
Skyltade om i ena fönstret och höll visning.
Tvättade lakan från stugan,för tvättmaskinen går redan varm därhemma.

höstigt
När jag var hemma igen hade Christer gjort hemmagjord pizza - gott som alltid.
Gav alla fyra fotvård med bad,nagelklippning,filning och massage.
Nu ska jag ta sista rundan med Tekla och sedan ska jag i säng.

Tack för en skön,avkopplande och rolig helg, Ohlströms!

I morgon är det ny vecka, nya utmaningar och massor av skoj och jobb!
Tack och gonatt !

L8

Kommentera här: