0

Sovmorgon!

Gulliga Christer går upp och kör rodd en timme på
onsdagarna så jag får sovmorgon ! Guld värt!
Idag sov jag och vaknade av mej själv 07.15, nog inte nöjd!
Efter frukost och alla utom Rasmus lämnat huset,
stack jag och Tekla till skogen får en härlig morgonpromenad.
Det blev ingen löptur idag utan en promenad i
lagom tempo och en tokspringande hund !

Fantastiskt väder (önskade bara att jag hade haft handskar med/på mej!)
Mycket hjortar rörde sej där, Tekla jagade några men kom rätt så snabbt
efter jag ropat in henne - skönt. Hon är inte nån jakthund precis
men hon vill gärna jaga och leka!

Ja, jag njöt i fulla drag!
Tekla är ingen tuff hund annars men när det kommer till svampplockare 
- DÅ blir hon rädd och är väldigt skeptisk mot dessa varelser!
Vet inte om det är korgarna eller det faktum att de tar svamp som
matte tycker så mycket om vet jag inte...
I vilket fall blev ännu en svampplockare utskälld idag!

När vi gått runt så körde jag hem och duschade, direkt till Åstorp för
att ännu en gång bli av med moppemustaschen som Ralle är lite avundsjuk på...

Här är jag - hårplockad, glansig,svullen och osminkad -allt det  och lite till
(tror man kan bli snygg oxå men det funkade inte på mej..)
kan man bli på Ewa Odd´s salong !
Efter det körde jag och

tanka hyndan(hon får verkligen stå ut med mycket)...
Handlade lite mat till familjen på Oj och sedan begav mej till tryggheten
och Kvidinge!

En underbar förmiddag!

Må väl           L8

Kommentera här: