0

UWAGA!

Sist jag läste ut en bok var på Cypern 2009...

Nu har jag läst ut en till!
Jag älskar att läsa och har läst mycket speciellt under mina "ungdomsår".
Ser för dåligt nu, ibland hinner jag knappt öppna  boken innan jag somnat
och av någon tråkig anledning skulle jag aldrig sätta mej för att läsa mitt på dagen.
Så det gäller att passa på när man hinner och kan! Den här boken var ok.

Waklie-Talkien hade vi i bilarna under tiden vi körde och gud va bra
det var! Behövde man tanka, eller "kolla alla storkarna till vänster"..typ.
Vi råkade t.ex ut för nåt på motorvägen ner genom Polen.
Bilen bakom Eva och Dennis blinkade med hel-ljuset och vinkade in dem
till kanten/vägrenen, vi hann inte se vad som hände bara att de tvärstannade
bilen, försökte kalla i walkietalkien med de svarade inte så vi(jag) blev lite
nervösa att något allvarligt hade hänt.
När de svarade så visade sej att bilen som stannat dem inte alls var polisen
som de först trott, utan någon som ville sälja guld till dem.... PÅ MOTORVÄGEN!!??
Men då var det skönt att snabbt kunna kolla av vad som hänt för hur bra
än mobiltelefonerna är så tar det lite extra tid och kostar lite mer pengar
för nåt litet skämt eller uppmärksamhet.


Ungarna blev lite väl rastlösa på hotellet tur att vi kunde skiccka dem över
gatan och ut i parken i mellanåt.

men goa är de och de skötte sej ok oftast.
En kul grej var när Dana slängde ut Lucas ur hissen för att han tryckte på
alla knapparna, det fanns inga trappor just där så Lucas lyckades på något
vis komma in i köket och gick igenom det till oss andra som stod och väntade
på honom i foajén. - Jag tror de skällde på mej, men det var på polska
så det gjorde inget, för jag förstod ändå inget!
Ibland har han en jäkligt go inställning till saker!

Innan vi lämnade Krakow gick vi "inom" en outlet för lite klädköp.

Lucas hittade en bra sommarjacka

för min egna del är det inte kul att prova eller köpa kläder
när man är "Fia Proppmätt" - provade, med fy tusan för mej själv!
Skönt att veta att det kommer en vardag snart.... jag har aldrig varit så
tjock som jag är nu(förutom graviditeter) och fy vad mår dåligt av mej,
men men, jag får spring många extra varv precis som alla andra som vet
att det inte är bra att vara överviktig/tjock, och att det är det som behövs
och inte en massa dumma dieter, MOTION är vad alla kroppar behöver
och snart ska jag träna igen!!! Längtar!!

hoppas på att få med mej fler på träningarna... men han köpte några
snygga skjortor.

Dennis hittade en Sååå snygg "beckoch bölja"-kavaj men han ville inte köpa den...

Eva hittade ett snyggt linne och ni som träffade henne i lördags såg det nog!!
Efter vår shoppingrunda så satte vi oss i bilarna för att köra till Tyskland.

Åt på en mack och fick mat därefter!

vi har det bra i hela bilen!
Rasmus åkte med Eva och Dennis så gott som hela vägen både genom
Polen och Tyskland, tror det blev bäst för alla. Rasmus svarar på tilltal
men tjatat inte livet ur folk som en lillebror... och Lucas och Dana behövde
inte trängas i vår bil.

fint väder!
   
kisse-och tankpause
Det fanns gas-tank-ställe men tyvärr använder de en annan gas där än
vad vi gör i Sverige, så då fick vi tanka bensin desto oftare därnere.

Gränskontrollen mellan Polen-Tyskland var.....obefintlig!!
Vi var inte ens säkra att vi var inne i Tyskland på ett bra tag
Sen var vi nere i Berlin

Det gamla radiotornet i gamla östberlin
   
blandat med nya och gamla byggnader och det byggdes en massa
nytt överallt.
Vi hade lite strul att hitta till vårt hotell. Men för en gångs skull fungerade
Christers GPS, så efter en liiiten omväg kom vi rätt.
Men det var ju bra för då fick vi ju se mer av staden.

För den som undrar och vet kan jag berätta att UWAGA betyder.
OBS eller varning - det stod överallt i Polen.


HDSL   L8

Kommentera här: