2

KiN - dag 1

Ombytt och lite vidgjord körde jag till Allarp för att hämta
syster Annika och tillsammans körde vi till Röstånga och
till Odensjön och "Kultur i Natur".

När man som gäst kom dit blev man mötta av dessa

trevliga tjejer    L8,Sandra,Tina,Tina och Annika
- Hej, och välkommen, din biljett tack, och så får du en stämpel av Sandra.
Ca 450...nä ,närmre  500 (för det röda laget vann!!!!!! Ha ha Annika!!)
gånger sa jag det under nästan två timmar - men alltid lika roligt!

Man stöter på nytt och gammalt folk... i år träffade jag på en "gammal
ungdomsvän" som jag inte sett sedan 1987(kom vi fram till)....
Kul, för jag "tog" hans biljett och tänkte han har jag träffat..mycket...
innan... förr.... sen var han förbi en gång till och då funderade jag lite
"hårdare" och efter ett lite tag kom jag på det och ropade ut bland allt folket
 -Niklas!  och det var det!   Niklas Gussing, fast vuxen!

vackra Kristina Backe - som har skrivit och sjunger "Kultur i Natur-sången"

alla med paraply och regnkläder för det regnade hela tiden!!

obligatoriska fotot, jag tar ett på en båt varje år - för de är så vackra
och det liksom hör till.
Ljungbyheds konditori sålde kaffe och kaka.Fenix har gjort det alla
andra år och hade en Odensjö-kaka, Lj-hs hade en ny (godare)

Odensjö-gömma
Sen var det dags:

Härliga Madaroarna
som ungdomarna säger: - Ni äger!

hade man inte regnskydd blev man blöt

snygga Linda klarade sej - som alltid!
Till slut var han på scenen

Peter Jöback ...och  Cookies n Beans
Vet ärligt talat inte om jag sett PeterJ live nån gång innan men jag har
flera vällyssnade skivor med honom, Cookies n Beans hade jag bara hört
namnet på innan men jag blev positivt överraskad - grymt bra !

Ännu en obligatorisk bild:

250 marshaller mot bergsväggen
 alltid lika vackert och alltid lika sagolikt!
Annika och jag såg inte klart hela föreställningen för vi ville ut innan kaoset
utbröt på p-platsen.
Vet inte hur mycket vi missade men det får jag se en annan kväll!

Tacksam för jag får vara med där varje år!

Hemma var det inte riktigt lika fullt som kvällen innan - för att Lucas sov
över hos sin kompis Nicolai, så i natt var vi bara åtta sovande i huset.

Tack för ännu en härlig men gud så regnig dag!
L8

Kommentarer:

1 Sita:

skriven

Visst "äger vi", vi "rockar fett" och är "så on".

2 Gittan:

skriven

Håller med dig! Jättebra konsert och visst "äger" Madaroarna.....vilken tur att vi får uppleva allt detta i kväll igen! Själv ska jag ut på sjön i mörkret med facklor! :)

Kommentera här: