1

Lördagsloppisen

Klockan 02.00 gick jag upp och satte på kaffe, tre kannor i direkt följd...
Plockade fram frukosten och fick hjälp av

Christer efter en liten stund.

folket droppade in efter hand

till sist var vi 27 stycken som åt frukost och fick en god kaffegök
Lite i 04 cyklade vi till IP och sedan vidare till "dert gamla stället" - ladan.

bord och en stol till oss var ut.

en bra början

fylldes på efter hand

långe och långe

Bosse!

det serverades både det ena och det andra....

strike a pose
 
som den vessla han är...KeckeBecke

Möbler bars och lastades på vagnarna

lass efter ...

lass efter..

lass kördes mellan IP och ladan

ungdomar som hjälpte till

äntligen frukost kl.7

bullarna går snabbt åt

märkliga saker och varelser dyker upp efter hand!

de e inte alla som har en sån...

till slut pinnastolalasset!!!

de äldre var så glada att de behövde brottas

festplatsen iordningställdes (smutsig rumpa va!!)

sen cyklade vi bort till IP igen

för att äta spagetti till lunch
Hem för att byta kläder och duscha till sej innan startskottet kl.13


första kunden... elr nä, bara prova

hur många är de??

mina duktiga medhjälpestjejer -Dana,Jolina och Rosanna - på ena sidan...

och på andra sidan - Evelina, Ida och Jillsan längst bort

allas vår Tommy
Sedan gick startskottet

och folk sprang in!!???
Det är ju jättebra att de springer in och att de vill köpa, men jag kan inte
förstå det!!Kan ju bara prata för mej själv och jag har aldrig varit på en
loppis om det inte var i Kvidinge - inte min grej.. de e inte Ullared iheller
och för mej är det ungefär samma... Det är bra att vi alla är olika.

snygga vältränade Emma

snygga vältränade Tompa....hm...

Ja, osså Bengan - inte att förglömma i det gänget!!
Klockan 17 var det över för dagen och vi körde hem för att duscha igen.
En del samlades hos oss innan vi gick till...

shotar för att hålla alkoholhalten jämn i kroppen....
Ladan igen

ena hållet

andra hållet

och litta tvärs över

snyggÅsa...

snyggTina...

och snyggMonica!   - Vilka brudar!!!

ja, killar oxå!

Krakow-skjortan innan den blev rödvinsfärgad....

NEJDÅ! Spiknykter!!!

kanske mer tveksamt....

vissa behöver att man sätter sej på dem och då skickar vi Tina!!
Nädå, men hon bliv liite tjurig när Fidde trodde att hon var storasyster
till Christer.....

här är nån som håller rätt på henne

Jaus och Larsa
När jag nått en viss gräns av trötthet behöver jag röra på mej och det
bästa är att dansa. Jag vet inte varför jag är så olki andra jämnåriga med
mej men jag tycker verkligen att 80-talsmusiken är tråkig!! Den var skitbra
- på 80-talet, men nu är det 2010-talet och just detta året finns det massor
av kanonmusik...........jag har förstått sedan länge att jag är ensam om
att tycka det.
Så jag och Tina gick hem och efter oss kom flera andra.
Vissa cyklade....och det var JÄTTEROLIGT!
- Ahh, jäkla käring nu måste jag börja om... nämner inga namn men han
bor på samma gata som jag gör...

lite dans blev

vet inte varför vi trodde vi behövde mer att dricka..

det var trevligt så länge det varade

Ja, som vanligt blev det ett 24-timmarspass.

Kommentarer:

1 marie:

skriven

Lotta,

Skäms på dig, du kan inte jämföra loppis med Ullared, det är två skilda saker, följ med den 22 aug så ska du få se



Marie

Kommentera här: