1

Måndagsmorgon...

Så var det vardag igen men guuud så tufft att gå upp kl.05....
så jag sköt på det i 30 min!



En tidig morgonpromenad med Jill, Ann och Tekla.
Hade stegräknaren på mej men på fel ställe så isf ca 3500 så visade den 143 typ.
Ja ja, jag gick i alla fall och det är det viktigaste.

Måndagen blev lugn så till vida att jag satt med momsredovisning och
bokföring så gott som hela dagen - men nu är den gjord ...för detta kvartalet.

Körde Rasmus till Åstorp för han skulle till Malmö och träna, duktiga Dana
var hemma och fixade med tvätten och sedan körde hon och jag till Hyllinge
för att handla åtta smala spännband till gymsakerna som ska hämtas i morgon
(hantlar och ett löpband), och så handlade vi till en kycklingssallad som
det blev till kvällsmat.

Fick sanningen slängd i ansiktet...ställde mej på vågen för första gången sedan
februari.....har gått upp tio- TIO kg sedan dess.... och jag har ju en sån våg
som säger till mej att det inte är muskler jag byggt ....

SÅ nu har jag bestämt mej för ett ordentligt tag - mår skit när jag är såhär.
Jag är inte förvånad om man äter hyfsat sunt och rör sej mycket varje dag
och sedan börjar äta osunt och en massa godis och utesluter all motion
då går man upp  - inget nytt under solen!
Jag är ju väldigt fysiskt aktiv när jag arbetar och det har jag inte alls gjort på
tre veckor nu, så förhoppningsvis får jag lite extra hjälp att bli av med kilona
när jag börjar arbeta på riktigt igen.
Målet är: -10 kg och -19 cm i midjan till den 1:a november.

skulle egentligen haft en helfigursbild  lika hemsk...ha ha!

Hur mår ni efter semestern? Har vilan och maten samma effekt på er eller
det är jämt hela året? -Nån som hänger på mitt mål?

Efter kvällsmaten igår så var Chriter och jag och packade ihop hantlarna och
grejorna som ska iväg - väligt tungt - värre än jag trodde det skulle bli.


Ha de gott och sköt om er!!
Kram L8

Kommentarer:

1 Maja gräddnos:

skriven

Hej gumman , har precis uppdaterat mig i din blogg och detta inlägget va jag bara tvungen att kommentera.. Jag har haft en svullig sommar och behöver också ta tag i kilona.. Jag börjar nytt jobb den 1 sep och har ett schema där jag är ledig varannan vecka.. Har gärna lite promenader med dig under dom veckorna.. Saknar dig och hittar gärna motivation med dig.. Stor kram

Kommentera här: