0

Bag-lomman...

När vi var redo....
så gick vi till
Innerfickan - ett av de bästa ställena i Östersund!

ja, eller "bag-lomman" som B-M först fått för sej att det hette...

Per, Tina, Lars

gifta i 40 år!!

glad i alla fall!

Nu hade jag tänkt imponera på de andra genom att kunna namnge
alla rätter vi åt....
SÅDÄR går det för mej!

fördrinken: "Royal...nånting"

Vår duktiga och trevliga servitris

Förrätt 1: soppa..svamp... getostkräm..

soppan hälldes upp på plats och den var underbart god!

Förrätt 2:  Hjort...eller de va igår?...nä....men det var supergott!!

Huvudrätt 1: Röding...rödbeta...potatisbakelse... pesto...nä men nåt grönt!
Oxå fantastiskt gott! godast i  mitt tycke!

Snart halvvägs till 40...tillsammans

Huvudrätt 2: Potatismos med fläskkött i och till ren...?god sås, morotsstuvning??

Dessert: Maräng, hallon och choklad i botten , inte riktigt i min smak

En Mojito till efterdrink, när Katta kom och anslöt sej till vårt sällskap
Tror restaurangen stängde 23 och vi var kvar länge efter det...
fast det var vi inte ensamma om. Peter Siepen var oxå där och åt middag!
B-M&Per gick till hotellet och vi gick för att dansa - på Östersunds
inneställe nr 1. Har man Törners kan man komma in var som, vilket vi
var mycket tacksamma över! Tack igen Katta!

hi hi, lååånga kön som vi bara gick förbi (eller vi smög till bakdörren!)

Ja, ni vet själva hur lätt och bra det blir när man fotar på uteställe!

Dansade mycket hela tiden - bra musik som sören och OM där var nån
80-tals låt så var den verkligen förnyad och absolut lyssbar...
Tror vi var hemma vid 02.30 (inte helt säker på de), och såååå öm jag var
i mina fötter! Alltså förstå att jag gick i högklackat HELA tiden!
Mina underbara kängor som passar nästan till allt och som jag kan gå långt i
kanske inte så jättefort men tillräckligt snabbt för att hänga med de andra.
Åtminstonde 2 mil gick jag med dem under dagen! När jag tog av  dem
och skulle gå ut i korridoren för att hämta dricka, höll jag på att skrika så
ont det gjorde. Men det var inte värre än jag kunde sova väck det!

Ännu en fantastiskt rolig dag! TACK!! Ni som var med och känner att ni
har något attt tillföra vad det gäller maträtterna så får ni gärna skriva ner de till mej!!!

Puss puss  L8

Kommentera här: