1

tandläkaren

Masserade så gott som hela dagen, trots två avbokningar
och en utebliven... Var med Tekla i grusgraven och lekte/sprang.
Vi middagstid körde jag och hämtade Lucas (idag igen!)
men denna gången behövde vi bara köra till Åstorp och till tandläkaren.
Den lille smidige herren jag hade med mej  vet precis vad han ska säga i
de lägena... undrar vem han har fått det ifrån .(Ja, jag vet, inte från mej i alla fall!!)
För när sköterskan frågade om han mycket godis så svarade han...-njä, det är
nästan bara på lördagarna, och visst det är nästan bara på lördagana.
Vad brukar du dricka? -Vatten och ibland mjölk. Dricker du läsk mitt i vecken?
-Nä det är bara på lördagarna.  Va? Han är duktig han, och det utan att öva
in det innan, haha!! Men då skulle hon ändå muttra om nåt. Det är bättre att
bara dricka vatten, för det finns ju socker i mjölken!
Då tröttnade jag liiite på henne. -Ja, men där finns en massa
annat oxå som är bra för barn i den åldern, och som gör att de behöver dricka
ett par glas mjölk om dagen ! Då snörpte hon på munnen och sa det bättre
att dricka bra vatten, sen slutade hon prata med oss!? eh jodå...
Ja, ja tänderna såg bra ut och snart var alla mjölktänder bort och utbytta.
Hemma i huset igen så fortsatte jag att massera, mellan massagerna så gjorde
jag pannkakor och julskinka som var lagom klar till min sista massages slut!

Den blev riktigt god!... och snart slut....

Totte,Amelie, Alvin och Josef var här en liten runda, hoppas på att nån
av dem kommer tillbaka snart!

Fixade lite till, pratade med kära syster yster, slumra framför tvn innan jag
gick och la mej.

Ses och hörs  L8

Kommentarer:

1 Linda H:

skriven

Hej snygging!! Vilken jävla tandläkare!!! Vad var det för BRA vatten som hon dricker, med kalcium o vitaminer i??!!! Har jag aldrig hört talas om...;) Kram på dig!!

Kommentera här: