0

SUSHI

Kom inte upp så tidigt som jag önskat
(och ställt alarmet på - min mobil har slutat med det...)
hade nämligen tänkt att springa innan jag skulle väcka Lucas.
Istället gick jag upp och bakade scones till hela gänget som
sov i huset - i sofforna (att de bara fick plats!!)- händer inte igen.
Efter frukost körde jag Lucas till Åstorp och matchsamlingen.
Tillbaka hem för en längre runda med Tekla, och sedan körde
vi allt till Åstorp och tittade på killarna som fick stordäng 1-7.
Hemma igen, åt vi middag, jag vilade och sedan tog oss till gymmet.

Christer hjälpte(gjorde jobbet) mej med blivande dusch-utrymmet

ta bort, flytta,skura och göra rent och snyggt

vasken ska bort.
Där är  skitäckligt just nu :luktar och gamla matrester på väggen och
hur vidrigt som helst.
Men snart är det nytt snyggt RENT och luktar gott!!

Tillbaka hem, jag körde till OJ för att handla och Christer gjorde sushi till oss.

Nu är vi äntligen tre i familjen som äter sushi

Dana gjorde kycklingsallad till sej själv
Lucas skulle på pyjamasparty hos en klasskamrat

så här lycklig var han då!
Jag körde honom dit, de hade tydligen flyttat - men ungarna sprang omkring
och hittade rätt bland husen - jag körde så jag såg inte var de tog vägen riktigt
(annan vuxen "sprang" omkring med dem).
När det sedan var dags att hämta Lucas så tog jag med Tekla och gjorde
kvällsrundan av hämtningen.
När jag kom till bostadsområdet gick dit barnen sprungit innan, för att leta upp dem
men det verkade inte vara "fest" i något av de husen...
Ringde Lucas mobil - avstängd..., ringde hem så att Christer fick ringa numret
på inbjudan och fråga efter adressen (jag tyckte det bara var - sådär...).
Lucas och några av de andra sprang ut och skrek efter mej - det var ju bra,
men sen när vi hittat varandra skrek Lucas - fy va du är pinsam mamma,
du lämnade ju mej och då bör du veta var vi är !
(-hur skulle jag kunna veta det???)
Det är pinsamt mamma, du hittar inte för du är ju skitfull!
Oh va du är pinsam och jättefull !
Behöver jag skriva hur det kändes...
Framför allt när vi för "en helgs skull",
inte är bortbjudna eller har gäster hemma och, är helt nyktra.
Bet ihop bra tills vi kom hem sen skällde jag på Lucas. Tog med Tekla och
stängde ner gymmet.
Hemma igen(Lucas hade gått och lagt sej) så satte jag mej
på soffgaveln för att titta på slutklämmen av melodifestivalen.
Christer och jag var överrens om att "Oh my god"(hette den va?) var den bästa,
(men vi hörde ju inte alla). Tyckte om att sitta på gaveln för när jag höll på
att somna var det inte skönt att sitta upp så då gick jag direkt och la mej!!
-Nykter!! -Jädra Lucas!!

Ha det gott !   L8

Kommentera här: