1

fredag....

Gick upp tidigt för att blogga ikapp, men just då höll de
på att uppdatera eller nåt så jag kom inte in på sidan...

Gick bort till gymmet med Tekla skottade parkeringen
och delar av bakgården och då lyckades jag få med lite
hundskit - konstigt nog...
Nä det är inte konstigt alls,
och jag är väldigt trött på grannarnas nonchalans.
I förgår lovade de hyresvärden att hundarna inte skulle vara ute
själva för att det går folk (mina tränings-deltagare) in som är
rädda för hundarna och de lovade att plocka upp all hund skit.
I gårkväll var en hundarna ute själva och bajsade utan
att någon plockade upp det och ALL hundskit ligger kvar sedan
veckor tillbaka! Tycker dessutom synd om hundarna som inte
får mer motion (vad jag vet, för jag har bara sett dem utanför
stängslet en enda gång sedan de flyttade in i våras!).
Vad ska man göra?? Någon som har förslag?

Efteråt gick jag hem väckte barnen och skottade trottoaren
runt vår tomt, och känner mej väldigt nöjd (dessutom fick jag ihop
3000 steg bara på det!).Christer är på jobbet sedan tidigt i morse,
alla barnen i skolan, Tekla har fått sin morgonpromenad,
jag har bloggat ikapp - NU så sätter jag igång!

Önskar Er alla en fantastisk dag, njut, ha roligt, jobba hårt och må väl!

Puss och Kram  L8

Kommentarer:

1 evajoh:

skriven

Lägg hundskiten i en hög nedanför deras trappa och hoppas på att de trampar i det när de går ut ;)

Kram evajoh

Kommentera här: