1

torsdag

Torsdagen startade med morgonrunda med Tekla bort till gymmet
(tappade bilnyckeln där.... Tack China!). Sedan körde jag och Dana till Ängelholm
för en koll hos ögonläkaren.

hon passar så bra i deras glasögon !
Hennes doktor skickar förfrågan till Lund/Malmö nu ang. operation av
Danas ögon. Tyvärr har hon ju fått "min släkts ögon" och vissa av oss
får grå starr alldeles för tidigt. Jag är redan opererad, liksom min systerson.
Man skulle beräkna 1-2 timmar för besöket, vet att det ibland tar upp
mot 3 timmar med droppar och allt. Fast denna gången tog det bara en halvtimme,
till Danas stora besvikelse. Hon hade nämligen hoppats att vi skulle vara
iväg så länge att vi kunde äta middag på Grafitti. Vi fuskade lite och tog en snabbfika
på Espressohouse i stället.

får faktiskt lov att tanka Christers bil....           tog inte ens sönder nåt!
Körde hem och hämtade tablett till Rasmus, lämnade Dana på Björnekulla
och gav Rasmus hans tablett (nödvändig för eftermiddagen).
Fortsatte till Väla för att köpa träningsgrejor(inga nya träningskläder!!!),

men ett par nya jeans blev det...
IKEA för nya ljus och bokstöd till boxhandskarna (- men det glömde jag där i röran...).
Flowerteam för jag "behövde" två större gröna växter till krukorna i tvrummet,
men blommorna var inte tillräkligt fina för att jag skulle lägga så mycket
pengar på dem som de begärde. Men fick lite nya ideér till "skyltningen"
på gymmet och lite tulpaner.

Fortsatte till Citygross för att köpa drycker och bananer till gymmet.
Inom systemet för lite skumpa innan jag hämtade upp Rasmus på skolan.
Andra rundan till Ängelholm för dagen. Körde snabbt inom och köpte och
mat till Tekla.
Sex veckor har gått och det var dags för Rasmus SIT-spruta igen.

ont om plats i väntrummet...
Allt gick bra där som vanligt. Andra rundan till Espressohouse oxå!
Nä, men jag släppte av Rasmua som sprang in och tappade en muffins...
köpte en ny plus en räkfralla till mej(på grovt bröd), blev som en middag.
Hem till Kvidinge och lastade av sakerna på gymmet (där halva släkten
stod och tränade!!!). Körde och lämnade Ralle hemma och hämtade min dator.
Sen var det dags för boxningspasset. Tyvärr hann jag inte byta om till
träningskläder innan och det brukar alltid vara jämnt med deltagare så
jag "bara" står och instrurerar , men inte idag utan jag fick glädjen av
att vara med! Körde inte fullt ut såklart,för det är inte skönt att träna i spetsbh!!
Jag är övertygade om att de alla får träningsvärk ! lovely!
Gick upp och hälsade ett par nya killar välkomna till gymmet, packade träningsväskan
och köre till Klippan för det sista torsdagscombaten för min del.
Emelia höll passet och gjorde det alldeles utmärkt!
Började få ont i benen för ett par veckor sedan med inget jag inte
kunde stå ut med, men igår kväll så gjorde det ont på riktigt så nu är
det dags att köpa nya skor igen... sällan en billig historia.

Körde hem åt lite kvällsmat och gick med Tekla för att stänga ner gymmet.
Väl hemma igen sov alla redan så jag gick och la mej direkt - väl så trött!

Kommentarer:

1 louise:

skriven

haha ovanligt att man skulle hitta rasmus bland böcker :D

Kommentera här: