0

forts.->16

Blev påmind om jag jag inte hade med något om kostvanor...
Så 16 blev det i stället för 10...

11. Ät en ordentlig nyttig frukost !
Vet inte riktigt hur man ska göra för enligt allt jag har lärt mej
så äter jag för lite, men jag blir mätt och nöjd
klarar mej till middag(förmiddagen). 2 kaffe med mjölk,
2 grovmackor en med skinka elr leverpastej och gurka(kött i alla fall),
alltid en med honung (väldigt kräsen med honung, måste vara på ett
speciellt sätt och måste vara från sverige). Frukt eller grönsak,
1 litet glad aloeverajuice och ett ½ glas proviva. Brukar ta en järntabl,
en omega, 1 magnesium och ibland tog jag berocca (känns inte
som precis hjälper mej).

12. 1 frukt eller rå morot till förmiddags kaffet(1 kopp svart)

13.Middag med mest grönsaker och sen brukar det vara rester
(om jag inte äter ute med christer), och inte så mycket mat.
en kopp svart kaffe - den sista för dagen

14. Om jag hinner tar jag en banan på em,
men oftast inget förrän...

15.Kvällsmaten sköter jag väldigt dåligt har inte hittat nån bra ordning än,
ibland äter jag med familjen vid 17-tiden (husmanskost -
aldrig (väldigt sällan) hel- eller halvfabrikat. Färska grönsaker,
färskt kött och Jönssons päror! Alldeles för mycket gifter och
konserverings medel - inte nyttigt precis..i färdiggjorda maträtter.
När jag äter tidigt äter jag väldigt lite för att orka hålla passet
senare på kvällen. Äter jag sent -efter passet- äter jag väldigt lite
för att det är sent på kvällen! Men jag måste ha något i mej annars
blir morgondagen väldigt seg...

16. Bäst är det när jag äter lite tidigt då avslutar jag dagen med
4 vitlöksklyftor och några blad inlagd ingefära och en kopp med grönt the,
2 grova knäckemackor med kaviar (för saltets skull).

Just nu äter jag popcorn om jag skulle behöva hålla mej vaken...
90% choklad - kanske inte så gott men man vänjer sej... - men nyttigt
och det bästa är att man VILL bara ha en bit och sen är man nöjd och behovet stillat.

Är det fest så säger jag till innan -Om jag börjar äta godis så
säg till mej att jag ska gå och lägga mej! Det brukar funka, för då på natten
är det verkligen för att jag "behöver" hålla mej vaken.

Dricker mycket vatten, dricker 3, max fyra koppar kaffe var av
två med mellan mjölk, varje dag.
Alltid vatten till måltider om det inte serveras öl eller vin -
fast jag dricker helst med vatten vid sidan om då.
OM jag skulle bli dagen efter kan jag ibland ta ett glas cola
annars dricker jag inte läsk alls.

Så ser mina matvanor ut  - inte de bästa men de funkar hyfsat
för min kropp just nu!
Jag försöker inte gå ner i vikt eller så, men om jag skulle det hade
jag fortsatt äta som jag gör men plockat bort alkoholen och automatiskt
colan på söndagen då...   och mjölken i kaffet. Och jag hade lagt till två
tuffa pass till i veckan = 4 timmar med mycket svett och flås, varav
ett med styrketräning - muskler bränner fett- har du inga muskler tar
det längre tid att bränna ( som massör kan jag berätta att de flesta av
oss behöver mer muskler i vilket fall!!!)

När vi (... jag) är inne på träning så kan jag berätta att man bränner
ingenting genom att byta om till träningskläder och gå till gymmet/salen -
man måste jobba oxå. Det ska vara tungt och jobbigt på
gränsen till total utmattning.
Nu har jag jobbat så pass länge att jag SER vilka som jobbar och vilka
som går dit och hoppas att det hjälper att bara vara där. Undrar ni så fråga
- men förvänta er ett ärligt svar!

En historia: När jag jobbade med de handikappade killarna så simmade
vi en gång i veckan. Oftast 1000 meter och det tog ca 45-50 minuter
(jag brukar själv göra det under 30min). En gång när killarna och jag simmade
hörde jag två tjejer (Hmm...de vägde inte under 50kg precis...), som då
oxå "simmade" prata. - Jag läste att om man simmar så förbränner man
så och så många kalorier, det är jätte bra för nu har vi varit här i
snart en timme och jag är inte ens andfådd!
.... -Vad säger man?
(-Ditt dumma nöt är ju inte så trevligt)...
Kan oxå berätta att killarna och jag varva tjejerna två gånger!!
Det hjälper alltså inte med att bara byta om och sen plaska en timme eller
titta på när de andra svettas - det smittar liksom inte!

Ha ha, det är ju farligt att sätta sej ner och bara skriva om man har lite tid över...
Och jag brukar säga det: -Starta mej inte om träning jag har svårt att sluta -
mest för att jag älskar att träna och tycker att det är skitroligt och jag
VET att alla behöver det, även ni som tror att ni är övermänniskor och "står över det".
Är du en vanlig dödlig människa behöver din kropp arbeta!! -Thats it!

Hoppas ni får en underbar dag och med mycket blod svett och tårar...
Äh, nöj Er med svett!

Massor av kärlek!  L8

Kommentera här: