0

Grattis Tina

Bestämdes att Christer skulle ner till Danmark
till en nördkompis för att köpa hem fler djur någon gång under dagen.
Jag var i tvättstugan hela morgonen och sedan efter en dusch
körde jag till Åstorp för, som Monica sa:
 "En straffrunda" på torparedagen.
Hämtade först Dana och Fanny hemma hos Fanny

Pratade med Marie Nilsson på telefon,  som låg kvar på sjukhuset
och hade precis genomlidit en gastroskopi - jag har varit med på en
sådan undersökning - jag glad så länge jag slipper bli utsatt för en sån!!!
I vilket fall mådde hon inte så väldans bra, hemskt ledsen för hennes skull
- max oflyt! Vila och bli frisk på riktigt nu min vän!!

Dana, Fanny och jag gick en runda och stort stort tyvärr
var Mia på vift när vi kom till henns stånd. Hoppas ni andra såg hennes
fina smycken. Mias unika!
( Jag gav faktiskt bort ett halsband från Mias unika till den här snygga bruden!!

som fyller 29 idag!!! Stort Grattis bästaste svägerskan!!)
Hade lovat Dana
ett armband, tror iof där inte var något precis där som passade
Dana i smaken men jag hoppas på att få lägga in en beställning
snarast, hos Mia. Den lilla damen jag har, är väldigt bestämd av sej!

Vi gick vidare för att titta på handväska till Dana oxå, hittade inte någon,
men då hittade hon ett armbandsstånd som intresserade henne..

några armband blev det så lite nöjd blev hon...

Storgatan(?) i åstorp men knallare hela vägen upp
Trots att det är stor skillnad för mej att gå i Klippan eller Åstorp,
för i Klippan känner man massor av folk som man pratar med, jag känner
inte så många i Åstorp ändå blev det en del tid till att pratar med folk -
vilket är mycket trevligt tycker jag... men det tar lite tid - elr hur Carina!!
Och jag lovade att jag skulle vara hemma med bilen till Christer innan 12.30...
Närmare 13 var den allt och då stack Christer och Dana direkt mot Danmark.

Jag fortsatte i tvättstugan och försökte hänga upp en gardin i sovrummet,
men blev så arg att jag fick gå därifrån...
Gick ut och satte en rad med liguster.

en blivande häck, hoppas jag, och jag hoppas innerligt att den är
snabbväxande
!!

Planterade oxå en blomma jag fått av Christers "nördkompis" Bonita
från Kalmar (där vi tittade in på vägen tillbaka från Öland förra sommaren),
JätteTack Bonita! (och förlåt för nörd, men de e du ju lite oxå...)

Efteråt tog jag över Rasmus gräsklippning och sedan satte jag igång
trimmern - vilket han absolut inte klarade av!!- Den är sönder!
Jo, eller hur! Och trimmade lite kanter och högt gräs.
I stället drog Rasmus syrénskott i carporten och vi rensade där ute.
Lucas kom hem från badet occh hjälpte till (efter lite hot..).
Dennis och jag tyckte vi var värda en öl.... Eva drack ingen öl,
men hon hade också varit värd en !
Slutförde dagens uteprojekt och sedan lagade killarna och kvällsmat
tillsammans (Dana och Christer någonstans längs vägen), jag grillade
laxen, Rasmus lagade ris och försökte sej på currysås....
slutade med "överfräst"lök och enorm currystank i köket....
Bearnaise passar tydligen till lax oxå... jag åt UncleBens sweet´n sour.

Lucas dukade till oss ute i trädgården - supermysigt!
och så tömde han diskmaskinen.
Precis när vi var klara började det stänka fick in allt i köket och sedan kom
Dana, Christer,Tea och Fia hem. Tea och Fia är jordelorrar och lika enormt
söta som Teodor! Vilken fart det blev i buren! Tea slår de andra med
hästlängder i snabbhet,smidighet, och uthållighet. Teodor mest udersöker
de nya gömställena som kom med och tjuvkikar på brudarna i mellanåt ,
fast de vågade sej på lite hångel oxå!
Sista med tvätten och nu är jag sist i säng ...igen och ska upp först...

Ha en god natt!!   L8

Kommentera här: