0

Harry Potter

I stället för skumbox-passet så blev det kvällsmat framför tvn och
"HarryPotter och halvblodprinsen" . Direkt efter den så körde vi till
Helsingborg och Filmstaden.

Dags för "HarryPotter och dödsrelikerna" del 1

Vi har redan sett den på bio men nu blev det som en extra liten grej.

hela familjen tillsammans
Filmen började klockan 20.30, det blev mycket godis och jag klarade mej
faktiskt hela filmen - sov inte alls!
Efteråt gick vi till MAX för en kopp kaffe och en påse stripps, de andra
tog hamburgare (..elller vad de kallas på max..)

mina gamla glasögon som fick åka ner i fodralet igen för de gjorde absolut
ingen nytta längre.

Lucas kylde hjärnan ...för han behövde det. Sååå fnittrig och övertrött!

glada och förväntansfulla!

mer popcorn än godis till denna filmen
"HarryPotter och dödsrelikerna del 2"
enligt Rasmus var det världspremiär igår och filmen visades 00.02... typ.

visades i 3D
Jag hade lite jobbigare med att hålla mej vaken till denna trots att jag
verkligen kämpade och tyckte att filmen var mycket bra....men klockan var
ju mycket och jag satt stilla...

Vi köpte det första tre böckerna till barnen i julklapp och vi tror att det var
år 2001, vi tillbringade hela julen i stugan, Christer och jag skiftades
om att läsa högt för hela familjen. Vi blev alla helsålda!
Sedan har Rasmus läst om dem alla på både svenska och engelska, jag
har läste en del på engelska men alla på svenska en gång.

Jag skulle så gärna krypa in i deras värld och ha en trollstav som man kunde säga
- Diska! ... eller  - Röj upp efter barnen!   Va? Hur gott hade inte det varit!?
Alla häftiga djur som finns med, eller flampulver !? .... fast det har inte varit
mycket sport och träningar  i böckerna/filmerna förutom quidditch.
Ja ja, det hade jag ju lagt till själv, såklart. Och jag känner redan nu hur
väl jag hade passat på en flygande kvast......

02.18 satte vi oss i bilen och körde hem lagom trötta stupade alla utom Rasmus
i säng, han har ju fått tillbaka sin dator och har lite timmar att ta igen tycker han!!

Ja, se filmen... men bara om du sett de andra först!

L8

Kommentera här: