0

utrensning

Men fy va trött jag är i kroppen efter all städning !
Mer ren tvätt, fler putsade fönster, renbäddat och framför allt
två sopsäckar fulla med gamla kläder - bara mina gamla kläder!!
Det är nämligen ytterst sällan jag vill slänga mina kläder,
även om jag inte använder dem längre så kanske jag kommer
att behöva just den tröjan till nåt. Men nu som sagt slängde
jag ut en massa t.o.m ....TRÄNINGSKLÄDER - DET har aldrig hänt innan-
never ever!! Kan ha nytta de gamla träningsbyxorna om man
t.ex ska ha uppvisning och behöver just den färgen...
Men nu åkte flera par byxor...linnen?... nä,vi börjar försiktigt!!

Efter flera timmars röjande (som inte syns än!!) i min ensamhet,
Tekla sura och de andra var iväg, så kom Christer och Lucas hem
och med tanke på att när jag ringde dem vid middag så surade Christer
för han hade endast sålt en burk sedan de öppnat mässan,
så var det skönt att få hem dem glada, trötta och de hade sålt för mer än
Christer trott från början.
Och som vanligt när de är iväg på mässor för att sälja av lite djur så
kommer de hem med nya sorters varelser....

en äkta landkrabba!!

vattensnäcka..
Något som redan fanns i huset men som inte tittat fram förrän nu ikväll

en mal
(som brukar vara Jättestor, men som förpuppades för tidigt
och blev liten men fin!)
Lucas hade vunnit en massa saker

ett litet vattenfall
ute var det dags för det STORA vattenfallet - fotade tyvärr inte när
det var som värst

Massor av regn på kort tid, det hagla,blixtra, åska och regnade
ja jädrar i de!!

efter regn kommer sol! ...och vackert blev det!

härlig himmel med moln i olka nyanser

men bara grått åt det hållet

Dana och Fanny ska sova i Åstorp i natt och kommer vara på torpare
"festen"...eller vad det är - har nog aldrig varit där.
Rasmus är överlycklig i Hbg, de har badat i fontän...-va? de får man inte göra
och hans mamma har ALDRIG gjort det, någonsin!!! och från nån bro
dessutom hade varit i Landskrona och tränat på stationen där.
Jag hoppas verkligen han har vett lägga av i tid och inte när han är
övertrött och tar dumma risker.

Christer sover redan och jag är på väg att göra honom sällskap!!

Ha en fortsatt go lördagskväll....ja, de e de ju - gu va skönt!!

Natti   L8

Kommentera här: