0

Hjortkalv

Eva ! Lite kul var det allt!
Supermusen - har inte en aning om vad du menar...

Teodor börjar bli så van vid oss att han äter ur handen - nog ente söt!

hon är sig lik!

inte så stor skillnad men kortare och lite luftigare!

En runda i skogen - äntligen för mej och Tekla.
Var sugen på att släppa henne en stund, har inte sett hjortarna där på länge
och hoppades på att det skulle vara "fritt", men behöll ändå henne i koppel.

Hmm det blev inte så bra.. hägern står längst till höger,
för jag såg hägerparet där idag!

vackra näckrosor- älskar färgen på dem

det här älskar jag inte - fullt av skräp i skogen och vid vattnet - VARFÖR?
Om man ska ut  i skogen  för att festa/fika/äta så kan man väl plocka
skräpet med sej därifrån ! Ska föreslå en soptunna vid "ingången" så blir
det åtminstone lättare för idioter att vara mindre idioter....

Jag blev glad för jag behöll Tekla i kopplet för till sist stod den där

en liten hjortkalv, inte mycket högre än Tekla - ser ni så nyfiket den tittar!
Tekla såg inte den men luktade den på långt håll - det är därför bilden är
så suddig - det var på långt håll!
Lyckan var gjord för dagen för min del - helt underbart!
 Hemma igen kröp jag in i tvättstugan. Det jag trodde/ville/hoppades skulle
vara klart innan vi körde iväg vid middagstid tog HELA dagen.
Men nu är allt ströket, manglat och vikt .
Klockan 22 lämnade jag rummet för att sätta mej i soffan med killarna.
Christer hade då kommit hem från firmafesten lite under tofflorna...
och gick direkt och la sej (för att han ska upp tidigt i morgon)
Tjejerna var hos Fanny i Åstorp och Torparedagarna, men kom hem lagom tills
jag skulle lägga mej.

Ingen så kul dag men oj va skönt när där är tomt i bastun!!

Kommentera här: