0

5 km och en bit kladdkaka

Var uppe med Jill och Ann och gick tidig morgonrunda.

Tekla längtar efter dem...

Efter rundan, hann jag precis säga hejdå till de stora killarna innan de
stack till jobbet. Jag startade upp min städning igen och renbäddning
av barnens sängar. Dana uppmanade sina bröder häromdagen att
tömma sina rum från smutstvätt - jag har inget svarade Rasmus....
Ja, jag var nära att börja gråta när jag in på hans rum! Fick kämpa
med hela kroppen för att inte börja storstäda hans rum ordentligt,
utan bara rätta till i garderoberna och sängen. Ren och smutsig tvätt
låg blandat över hela golvet och väskan med midsommarkläderna
var fortfarande inte uppackad...

Dana och Lucas lukade en rabatt och rensade sina rum.
Ja, vi höll på hela dagen med en middagspaus när barnen stekt
kyckling och kokat pasta. Till eftermiddagen bakade de kladdkaka,
jag är rätt så bortskämd här hemma i köket.... Vi satte oss i uterummet
för ekorre-underhållning under fikan !

Hann fixa en hel del innan Lucas Dana och lastade in oss i bilen
och körde till IP och sedan Råbocka. Renée och Jonna åkte med oss dit.

Lämnade dem där och fortsatte själv till löpspåret.
Jag har bara blivit visad en bit och fått reda på att om man sprang den
så var den 2,4 km, men om man forsatte in i skogen så blev rundan
mycket längre. Kändes bra när jag sprang så jag tänkte...äh jag tar
den långa rundan och ser var jag hamnar.....
Alldeles för tidigt dök min bil upp så den "långa rundan" var 2,5 km.
Blev sååå besviken för det kändes så bra så jag vände och sprang
den en gång till. Så 5 km blev det i alla fall.

jodå lite svettig blev jag allt...haha... och extra snygg.... hahaha!
Tjejerna hade spelat klart och nu var det korvgrillning för att fira

Elin som fyller år idag! Grattis igen tjejen! Här med Lucas

de övade på pyramid


till sist var han på toppen!

lite blåsigt men annars en underbar kväll vid stranden

Dags att gräva ner Lucas!!??

Jodå, han blev "strandkonst"

så snygg så...

Göran grillade korvarna som Martinssons bjöd på

jag var väldigt hungrig då

precis som alla andra!

Emmy som fyller år i morgon bjöd på tårta!
Tack Martinssons och Jönssons !

En mycket bättre bild på Anna-Karin

Dags för Elin att åka i vattnet

sedan var det Emmys tur..

till sist bestämde de sej för Christer...

väldigt duktiga på att sammarbeta när de är överrens..

och jodå han åkte i!



min söte goe lill-kille...

med magrutor

Ha Ha Ha, jag blev tvungen att lägga ut denna bilden!!!!
Hemma igen så slängde jag mej in i duschen, de andra stod i kö!
Duschad och påklädd tog jag med Tekla till grusgraven

20 rundor upp och ner blev det för henne , DÅ var hon trött!

tungan hänger lite på henne!

solen gick ner
Trött i kroppen och i knoppen så nu knyter jag mej!!
Tack och gonatt!!!!
L8

Kommentera här: