1

Effektiv dag

En väldigt effektiv dag!
Började med att köra och hämta Bengta på
gymmet sedan vidare till Eket för att massera.
Efter sex stycken massager körde jag och bytade bil med Christer.

Fick rabarber av Camilla!  TACK!

Tog bilen till Ängelholm  
ett lättare tanklock på den nye bilen gör att jag får lov att...
                     
tanka             sedan handlade jag mat    och gasoltuber,gödning och nät
Snabbt hem för att ta ut Tekla,packa in kylvaror och tömma bilen.

Hämtade släpet på Körslätts gård och körde mot Herrevads kloster

en del av tjejerna i Danas klass

Alla hade kommit upp från vattnet, mer eller mindre blöta..

kanoterna lastades på släpet

glada, smutsiga, blöta och väldigt trötta
              
Simon vaktar en kanot..Simon är blöt...Alex med en blöt vattentät säck...

Danas aldrig mer vita strumpor...
När alla var på plats i bilarna körde jag med Dana,Alex,Yasmina och Robin
upp på åsen och till scoutstugan för att lämna släpet med kanoterna.
Petra var där och mötte upp sedan tog hon över sin son där.
Därifrån fortsatte vi till Åstorp för att lämna Robin vid skolan.
Jag passade på att plocka ut fler ögondroppar till Dana på apoteket.

Till Kvidinge först för att lämna Simons blöta kvarglömda skor och
sedan lämnade vi Yasmina hemma hos sej.

Lucas var hemma med Ellen och  Bella, de hoppade på studsmattan.

Gjorde en smulpaj med olika bär till dem.
De skulle ha disco för klasserna 4 på fritidsgården senare på kvällen.

Jag tog med Tekla på cykeltur för att plocka hylle/fläderblommor.

Mötte Boel som var snäll och hjälpte mej att plocka.

Satte dubbel sats hyllesaft

en mycket trött dotter somnade i soffan...
Christer kom hem och vi åt wok till kvällsmat innan Lucas gick till discot,
Christer gjorde klar Theodors bur medan jag klippte gräsmattan,
klippte ner en del Forsythia och rensa ogräs.

Gjorde ännu en smulpaj, fast denna gången var det på rabarber,
till senare på kvällen.

Det här är Theodor den Sibiriske jordekorren.

Här är hans nye voljär på uteplatsen

Tekla är lite nyfiken på honom
Såg klart filmen "Baksmällan" (lånad av EmmaJ) som vi började titta
på här om dagen. Kul!

Somnade gott!!!

Må väl !  L8

Kommentarer:

1 Ufokuken:

skriven

Ufokuken hälsar att ni behövde verkligen fler djur och ni är dumma i huvet

Kommentera här: