2

trana i kärret

Hade turen att bli väckt av ett sms 06.45 i morse.
Då var Jillsan på hugget ...men det dröjde inte så
länge innan jag oxå har gympaskorna på!

Jill !

En härlig morgon
Frukost,dusch väckning av familj i vanlig ordning innan jag, Bengta och
"Skrutti bang bang! körde till Kågeröd.

Solhem på håll

Bengta ...slut för dagen
Till Kvidinge och lastade av bilen på gymmet. En snabblunch på
kycklingsallad(igen!) innan jag och Tekla körde till skogen.

Tekla hittade en vilsen trana i skogen

den tog "skydd" i kärret

en hel skola (lät och såg det ut som) hade utflykt där.

ett hav av nällor
Hemma igen, packade jag badkläder och gick ner till badet.
Rasmus ville inte följa med -lite trött i benen efter att ha vunnit över
lärarna i  bådefotboll (tveksamt, va!?) och brännboll.

Jag simmade bara 500 meter och JAG VAR KASS!! Tog hur lång tid
som helst... känns sämre och sämre inför triathlon!
Jag har (precis som alla andra) två val nu 1. träna som f-n, eller
2.erkänna mej besegrad innan loppet börjat.....

Efter plaskandet så skyndade jag mej hem för att klä mej inför
skolavslutningen.
Precis som Rasmus han skulle dessutom till Rosanna för att fixa till
frissan - inget mamma kan....

men snygg blev han!
Tokkörde till Ängelholm och barnsjukhuset för SIT-sprutan.

det blev med helt bar överkropp denna gången.

han e fin min lille påg som slutar nian idag....
Ner till Bellis för att köpa blommor till fröknarna och en ros till Felicia...
Tyvärr hann jag inte fota, men buketterna tyckte jag var väldigt fina.
Tanka min bil idag och trycktre i mej en bulle och liten latte på vägen
tillbaka till Åstorp.

återkommer med skolavslutning och många foton på alla underbara ungdomar!

Ha de   L8

Kommentarer:

1 Linda H:

skriven

Hahaha, ja det känns som vi skulle haft triathlon för ett par månader sen..

Det är bara att erkänna sig besegrad..;)

KUL ska vi ha iaf:))

Ha en skön dag, kram!!

2 josephine:

skriven

Sugen på en FET länkning?

Klicka då på länken!

http://twinblogg.blogg.se/2011/june/vinnare-och-en-ny-dagens-blogg.html

Kommentera här: