0

hus till salu

Dagen började med att skicka iväg Christer till
först Vallentuna på möte i några dagar och sedan
ska han med arbetskamraterna till Sälen för att åka skidor
- jag är bara lite avundsjuk...

Jag och Tekla tog morgonpromenad sedan stack jag bort för att massera.
Städade källaren innan jag stack hem för lunch.
Tittade på Cesar Milan innan jag gick med Tekla i skogen,
han kan/säger en hel del vettiga saker om både hundar och människor.
Jag måste lära Tekla av med att leka/hälsa på hundar och
även människor ibland, som vi möter.
Hon får väldigt sällan det men försöker nästan alltid
 - och då är det ju jag som inte är tillräckligt tydlig med vad som gäller.
Jag var väldigt bestämd när vi körde iväg, vilket Tekla märkte och
löd/fogade sej i allt jag gjorde/sa. Enda problemet idag:
Vi mötte ingen på hela rundan !
Ja ja vi går ju fler gånger, hoppas jag har lika mycket ork nästa gång.

inte mycket som är grönt i skogen än

inte mer än lite vattenväxter
Tillbaka till gymmet för fler tränande och fler massager.
Mycket folk här under eftermiddagen och kvällen -härligt!

Alltså för er som inte vet och för er som undrat över mina kryptiska
och negativa meddelande och kommentarer kan jag berätta att
huset som jag har gymmet i ska säljas och det är jag INTE så glad över.
Hoppas såklart på en ny hyresvärd som vill behålla mej här - gärna
renoverade det precis som jag vill ha det sätta in ventilation och en
massa andra saker som behövs... men det är ju inte troligt.
Och tro mej vi har funderat både en ,två och sjutton gånger på att
köpa det själva men det kommer inte att hända.
Förmodligen sparkas jag ut på gatan om ett halvår eller så.
Skit men inte mycket att göra åt det. Håller tummarna på att det ska bli så bra
som möjligt ändå. Jobb finns där alltid - värre var jag ska husa alla
träningsmaskiner...
Just nu ler jag, håller andan och hoppas på att landa mjukt!!

Dags att svettas!!   Må väl ,  L8

Kommentera här: