0

TACK

Ett stort TACK till Christer, pappaArne, Annika, Mattias
Per, Britt-Marie, Rasmus,Dana,Cornelia, Anton och Lucas!!
Alla har verkligen slitit... alla utom jag... jag har bara hämtat saker,
flyttat, skurat lite, målat lite, lagat mat. Sånt som behövs, inte syns
och inte är såå kul, men nån måste ju vara
hantlangare - eller hur Gunnar!

Mattias öppnar upp till ett dörrhål
och tar bort den snygga svarta isoleringen...

När köksdelen var nerplockad var detta kvar på väggarna...
ni ser ovankanten med fett och då var det så mycket fett på
kaklet nedanför så man nästan fastna !
De starkaste medlen vi hade med lut, svampar med vim/jif och spackelspade
att skrapa med efter mycket gnoende så blev det rent till slut.
Britt-Marie slet och svor med kaklet tills det sken!
Christer tog bort elledningar som inte behövdes och jag lovar det
droppade fett ur själva ledningen - hur äckligt är inte det???

Allt flyttades ner i garaget för förvaring
Stackars Stefan som precis hade loppis för att tömma garaget...

Ralle var duktig med att skruva gips i taket

Per skar gipset och hade stenkoll på allt där nere i källaren

Dana hade kul på tavlan igen...

Annika målade efter B-M skurat,
det här ska bli killarnas omklädnings- och duschrum.

Dana och Cornelia klarat med sitt jobb... tyckte de själva i alla fall!

Pappa kände sej: Fast, snygg och välformad... hmm,
nog för magen blir mindre och mindre men...

Jodå, jag var oxå där
På kvällen, så åt vi pizza/kebab hemma och sedan somnade vi...

Fick gjort väldigt mycket och jag är mycket tacksam!   L8

Kommentera här: