0

Ännu en fantastisk dag

Inte så pigg men kom upp gick en liten runda med Tekla efter
att nästan gjort en mölla på altanen. Ner i gropen med Bengta och
hade sju massager.

Som jag skren innan så var jag nära att vänta med att lämna Bengta
på gymmet när jag körde upp från gropen men på vägen dök det upp:
JUST DO IT! Fundera inte så mycket utan bara gör det och må så
mycket bättre efteråt! Tror det gäller det mesta.
Jag gjorde det och då träffade jag min hyresvärd och det var det han
sa som kickade igång mej nåt otroligt ! Fick gjort vad jag skulle och lite till,
plockade med mej den rena tvätten hem, åt middag hemma, fixade med
lite mail och papper, tillbaka till gymmet och sedan vidare för att lämna
de utskrivna papperna..

Hämtade Tekla och körde upp på åsen men idag gick vi på andra sidan vägen.
Alldeles för mycket människor och hundar på den vanliga rundan.
Kunde ha henne lös så gott som hela tiden, vi lekte mycket med pinnar.
Är glad och tacksam för den här nya leken som jag vill  och kan vara med på.
Är nämligen dålig på att leka med henne har svårt för att hoppa rundor
och busa som de andra, men kasta pinnar passar mej (och Tekla ) väldigt bra.
Tack och lov för det, för hon sprang en bit framför mej när två människor
dök fram ur skogen och i stället för att vilja fram och hälsa så kom hon
tillbaka till mej när jag lugnt kallade på henne och en bit längre fram när
hon var lös igen så stod tre rådjur på vägen tjugo meter framför mej
och tio meter framför Tekla...
Hon började småspringa mot dem, jag sa(inte ropa) lugnt stanna men hon ville
väldigt gärna springa mot dem och då sa jag lugnt igen - Hejdå, vände
och gick tillbaka. Tekla komdirekt efter mej vilket gjorde att rådjuren
kunde sticka iväg utan att bli jagade! När vi var framme fick hon upp
spåret och sprang in en liten bit efter dem men vände snabbt och kom
tillbaka till mej!  LYCKA!

det är skönt i skogen och lite vår luktade det allt
Satte mej hemma igen för att gå igenom lite combat innan massagen
och till sist ett skumboxpass. Lite förvirrat men med mycket energi!
Duschade på gymmet innan jag tog mej hem och åt kvällsmat med min familj.

Denna helgen blir tuff hoppas jag, och resultatet kommer att synas!
Ni som inte vet: Gymmet är helt stängt under denna helgen och öppnar
igen måndagmorgon. Ska försöka hinna och orka uppdatera er,
annars blir det på måndag.
Tänkte oxå att alla ni som har kort kunde komma dit igen...
Så måndagen den 7 Mars tar vi tag i vår träning igen, ni har egentligen
ingenting att skylla på -ni vill väl vara rädda om era kroppar - ni får inte fler!
Jag lovar att genomföra alla mina 11 träningstillfällen vecka 10, dessutom
minst 10000 stg varje dag och göra av med 3000 extra kalorier under veckan.
Någon som hänger på? Ni behöver ju inte göra samma som jag utan
gör er grej. Oh, va jag frestas av att namnge några av er, men är snäll
och bara hoppas på att få se era namn på listan (-orna) åtminstone två gånger
under veckan. -Tumma på det?  fundera inte - bara gör det och
känn glädjen efteråt!

Mycket glädje och återhämtning för er alla i helgen!
Sköt om er och må väl!


Monica det är ok, du får gärna var 25... igen...      
Jag trivs med att vara 40 har bara inget emot att se ut som 30...
Evelina - tack igen!
Mia - en extra bra helg till dej!

L8

Kommentera här: