1

STUGAN

Upp till stugan - ÄNTLIGEN!!!

kanske t.o.m lyckligast!
Lite märkligt när vi kom upp: containern stod öppen, nycklen låg inte
på sin plats, tända lampor inne i stugan, radion stod igång, mycket småsaker
runt i stugan som vi inte brukar lämna det.....
Antigen har vi haft gäster där eller hade vi skitbråttom därifrån sist !
Nu fick vi trevligt sällskap där uppe av..

pappa Arne och Kristina
och de hade

kusin Tito   och

kusin Truls..   
med sej.
Åt först spagetti och köttfärssås till middag, plockade väldigt lite utan '
satt mest och pratade, vi vuxna medan ungarna var ute och byggde kojor,
och satte igång ATVn.Sedan var de och fiskade en runda

regnbåge

på 1,6 kg
    
Fanny Larsson....
Kristina var snäll och körde de tre 97:orna till Oskarström för ...
godis tror jag, sedan släppte hon av dem ca 3 km från stugan så de fick
gå hem resten - för att de ville, inte för de varit olydiga ... faktiskt!
Under tiden fick pappa,Christer och jag vars en god whiskey.
Sedan var ungarna igång och fiska...

kräftor
bara små så de slängdes i igen.
Vi vuxna spelade "Liverpool" och utan större ansträngning så vann jag STORT!

de här två(Lucas och Truls) kämpade med att få fyr i regnet
De  klarade det  till slut (hjälp från Rasmus oxå) och då hade vi chansen
att få grillat till kvällsmaten "på riktigt".

de hjälptes åt alla sex, ni förstår hur kul ungarna har där uppe!!

97:orna

dubbelnollorna...
Det småregnade hela dagen från och till och vi vuxna var riktigt slöa
inomhus hela eftermiddagen, men kände en liten stund att frisk luft är bra...
Jag satte igång med Teklas favvo-lek - pinnkastning.
Jag kastade lite större pinnar ut i dammen, Tekla som aldrig har simmat på
riktigt innan simmade ut efter dem!

Som stolt matte kändes det nästan som hon tagit simborgarmärket för
första gången!!! Jag vet att jag är glöttig men det var skitkul att se
henne simma, och jag var väldigt stolt över henne!

simmade t.o.m ut på ön

och så tillbaka igen.
Dags att äta kvällsmat, kanongott tyckte jag(utom Lohmanders Bearnaise
... tror jag är ensam om att tycka den är äcklig - för det tycker jag verkligen!!)
Sedan körde ett sällskap på fem hem igen, Lucas följde med dem alltså.
Snälla pappa offrade sej och tog med Lucas hem, för att sedan köra
honom på fotbollssamlingen söndagsmorgon (pappa sover gärna om
morgonarna annars).

lite crazy...

vi som var kvar började spela kort, tills jag la mej på soffan (de tog för lång
tid på sej!) och somnade till en stund, då spelade de andra andra spel.

en annan som oxå var trött

de e så mysigt med levande ljus... (de börjar ta slut dags att fylla på)

ett gammalt kort på Christer och mej, vet minsann inte från vilket år

har inte koll på vad Lillen sysslar med men han visar upp sin snygga rygg

då skulle tjejerna tvunget visa upp sin snygga sida...

Fanny vann...

Fick blockljus av Kristina, som kom till nytta direkt - tack!

Vilken lycka att kunna köra dit när man vill och behöver!
Mitt och Ebbas paradis!!

LYCKA!L8

Kommentarer:

1 Supermusen:

skriven

Hade varit roligt att se bilder på tricken ist för att veta att du planera som en kratta. Tidoptimist du?.......nä.

Kommentera här: