0

seans

Efter dunkgömmerunda med barnen i trädgården,
så duschade jag och sedan körde jag till Klippan ,
Badhuset och Andrea !
Har ju kämpat med min skinka och baksida lår länge
nu och det vill bara inte släppa trots stretch och massage.
Behövdes hårdhandskar och vem kan vara bättre på det än Andrea??

Den här bilden är inte från igår...!!!
Jodå, det var ingen skön massage inte, men vilken nytta den gjorde!!!!
Allt är inte borta men det mesta och resten kan jag med hjälp
nog stretcha bort efter hand... nu gäller det "bara" att ha en
bra tid på Springtime...haha.
TACK ANDREA - du är en klippa!!

Inom Storköpet och sedan snabbt hem, lämna,hämta,byta och vidare till
Ljungbyhed och till en seans...
Första gången för mej. Väldigt skeptisk, väldigt nyfiken !


Jag behöver inte bli överbevisad att det finns änglar och andar omkring
oss för det har jag fått "bevis" för så många gånger, men just att de ska
"stå på kö" för att prata med oss på en seans... nja...
Många av sakerna som kom upp igår, tänkte och kände jag att det hade
kunnat gälla precis vem som helst, hur och vad/var som helst.
Men så ibland blev det mitt på.

När mamma hade dött var jag och pappa nere hos en spåkvinna i Malmö,
en duktig en!! Hon berättade om barndomen saker som hon omöjligt
kunde veta. Hon berättade om saker som skulle komma, de slog in en efter en
alltså saker om männislor omkring mej saker som jag inte skulle kunna påverka
på någotvis... Hon berättade bl.a att min mamma hade koll på Rasmus -
vilket verkligen har behövts och behövs fortfarande - snacka om heltidsjobb!!!
Jag fick aldrig reda på vem som var hos mej.
Jag var där några år senare när jag var som mest vilse, men det gav
mej inte så mycket då, men när jag kom dit skulle jag skriva ner tre saker
som jag undrade, vi satt i vars en hörna av rummet hon kunde omöjligt
se vad jag skrev. När jag skrivit klart vek jag lappen och la den sidan
om mej på bordet. Hon tog upp rätt tre saker efter hand, i slutet...

För ca två år sedan bad jag om hjälp för att meditera - inget jag någonsin
haft ro till, antingen somnar jag eller så kan jag inte sluta tänka på annat.
Denna gången fick jag hjälp av en kvinna som håller  meditationskurser.
Under meditationen "ledde" hon mej genom att beskriva ungefär  hur jag
skulle tänka, som tänk att du står på ett berg och tittar ner - direkt var jag
kopparhatten och tittade ner i ravinen... detta fortsatte en stund och
sedan sa hon här får du vila och vänta en stund, ibland kommer
vägledaren fram och ibland inte.
Jag såg min farmor och mormors ansikten, inte mammas, de närmsta
kvinnorna runt mej, tänkte äh det är nog som jag plockar fram själv
testar med pappas ansikte och det kom fram. Hmm då får jag vänta
och se om det kommer fram någon anna som jag inte påverkar själv.
Efter ven liten stund hörde jag att det kom någon runt hörnan med käpp...
Min älskade farfar - vilket jag aldrig kunnat föreställa mej och direkt tänkte jag
- Jaha det är därför det aldrig blir något gjort och jag inte får någon hjälp !
Min farfar var underbar, alltid glad och alltid "lurig". Glad för flaskan och
väldigt lat! Sen bråkade han och jag otroligt mycket om olika saker.
Och vi spelade kort en massa och hade skitroligt ihop.
Tyvärr hade han den dåliga smaken att dö ca tjugo dagar efter min
mamma hade dött.

När jag lite besviket funderat på farfar som vägledare kom jag på
att han alltid hjälper mej med Tekla som den stora djurvän min farfar var.
När Tekla och jag är i skogen och hon är lös får jag ofta stark känsla
av att jag måste koppla henne och det dröjer sällan mer än några
sekunder innan andra människor och hundar dyker upp. Efter detta
så brukar jag skicka ett -Tack farfar!

I går på seansen så tittade kvinnan på mej och sa att min farfar var där...
Han hade såklart inget vettigt att säga, men han bekräftade för
mej att det var han som höll koll på mej (och min hund).
Fick inte ut något precis om framtiden men fick reda på att jag kör
till tre olika ställen och jobbar och aqtt jag håller till i Klippan....

Ja ja, jag lär ju bli varse förr eller senare vad framtiden innehåller!
Det var lite segt men spännade igår.

Körde hem och tyvärr hade jag precis missat att äta kvällsmat med resten
av familjen - men gott var det i  alla fall.

Kärlek till alla   /L8

Kommentera här: