0

nykär!

Ja, vi kan ju tisdagsmorgonarna nu...
04 promenad, 04.30 frukost, 05.10 köra till badhuset...
Tillsammans med Martina förberedde jag morgonbadet och frukosten.

färgglatt och fint gjort av en lagom trött Martina!!

tyvärr har vi haft en liten nedgång de sista veckorna
just på tisdagsmorgonen, förstår inte riktigt varför.
Själv längtar jag tills jag kan köra dit för att
simma och inte för att jobba på morgonen innan jobbet.

...och få äta en härlig frukost efteråt!
Vi öppnar kl.06 och frukosten serveras fram till 08.30 - Mycket välkomna!
Ha ha, jag jobbar ju bara en tisdagsmorgon till....

Höll vattengympa även idag och guuud vilken träningsvärk jag har efter
de andra passen! Vilket jag är mycket nöjd med, det betyder ju bara att
jag tar i mer och mer för varje pass och på sätt får egen träning oxå
- det vill jag ju ha!
Slutade 14 och körde direkt till Ängelholm för att lämna blod på sjukhuset.

tror det var min 43:de lämning... eller 44:de...
En bra extra kontroll brukar jag säga - fastän man vet att man mår bra....
Idag fick jag det bekräftat, för mitt blodvärde var dåligt (trots att jag
mår bra -trött men mår bra och trots de extra järntabletter även idag).
Sist var Hbt 139 och idag var det 116.
125 är det lägsta för att "få lämna" för kvinnor.

De ringde jourläkaren och tog extra prover på mej - det har aldrig hänt
innan under de här åren jag lämnat blod(sedan jag var 18 år).
Tror och hoppas att det bara är för jag jobbar lte mycket och kanske
slarvar med maten litegrann... (tänkte att, undrar var värden hade varit
utan de sex järntabletterna... för jag vet av erfarenhet att de gör till
viss del skillnad på värdena.) Ja, ja inom några veckor får jag veta om
jag är döende eller ej.. ha ha

Men trött var jag och och blev jag när jag körde hem, så hemma la jag mej
i soffan i tjugo minuter för att hämta ny kraft.
Försökte städa över massagerum och ställde mej för att massera.
Tre stycken innan jag blev ledig och kunde gå kvällsrundan med Tekla
och sedan kunna krypa ner i badet med Christer.

mysigt med stjärnklar himmel och bubblor!

skönt med massagestrålarna på mina träningsvärkta muskler i ryggen!

Mannen som jag är nykär i IGEN!

Och denna gången var det dansen med honom på "kiffafesten"
som triggade igång det!
(Hoppas han läser detta och fattar att han behöver dansa mer med mej...hihi)
Vi har ju varit gifta i över arton år och jag vet ju att det går upp och ner
hela tiden (i alla förhållanden!) Men om man håller ut när det är tråkigt
och "skit" så blir det ju desto bättre nästa gång det blir bra!
De sista månaderna har jag bara tyckt det var bra Christer lagade
mat till barnen... Men nu ser det väldigt ljust ut igen, kanske kan jag vila
och återhämta mej och min kropp igen och som sagt nu är jag nykär i
honom igen!! Igen efter över tjugo år - en rätt häftig känsla!
L8

Kommentera här: