1

inhopp

Torsdag: morgonrunda själva jag och Tekla.

en härlig morgon

Körde till Eket denna morgonen oxå men idag var det för att massera.
Hade åtta massager och körde direkt därifrån till Klippan och badhuset.
Rasmus fick ta Tekla på runda under dagen.
Åt middag i personalrummet och började jobba 12.30.
(tyvärr var schemat ändrat utan jag visste om det så jag kunde ha börjat
14.00 i stället)
Lovbad tar mycket på personalen kan jag säga och på olika sätt...
Vi har ju fått öronproppar som dämpar (inte tar bort helt) ljudet ute i simhallen,
så man kan stå där i några timmar och vakta.

Kvällen gick som vanligt -jag var övertrött och lite fnittrig men fick väl
gjort vad jag skulle ändå. När jag stod och torkade av kassan innan vi
stängde ner där så hörde jag hur Martina som höll combatpasset i källar
och blev lite avundsjuk... Tänkte att jag skulle vilja bytat med henne.
Dröjde inte många minuter förrän det kom en deltagare uppspringandes
och frågade efter en dauerbinda för Martina hade trampat fel.
Hittade ingen däruppe men visste att vi har en akutväska i källaren
sprang ner och till sist lindade om Martinas fot med en tejp-binda
(som jag aldrig använt förr).
Fick ta över passet - sprang upp och bytade byxor, linne, strumpor och
framförallt skor - det blir aldrig bra att köra combat i sandaler....

Stackars Martina fick bli hämtad för hon blev lite yr när hon kom och
skulle ta över "mitt jobb". Efter passet gjorde jag det jag egentligen
skulle gjort men hann bara halvvägs och jobbade ändå över en stund.
Tur var att Tina (som oxå jobbade kvällen) skulle jobba morgonen
efter och kunde göra de saker som vi fick strunta i på kvällen
(-hoppas de inte blev allt för mycket Tina!),
men det känns verkligen inte ok för mej att lämna det när man vet
att där är saker kvar att göra (även om man gjort alla viktiga måste).

Hemma i Kvidinge hade Karro kommit till oss och där stod hon i köket
och lagade sen kvällsmat till mej och Dana (som hade haft sen kvällsträning).
Christer, Lucas, Eva och Dennis körde till vår stuga på kvällen,
så  de var inte hemma.
Vi fick en god kyckling-rätt i alla fall!! Gulligt!

Gick och la mj direkt efter mat och  kissning av Tekla.

Ett arbetspass till och sen kan jag hålla helg!!!

puss puss på er!
L8

Kommentarer:

1 Emelia:

skriven

Hur gick det med Martina???!!!

Kram Emelia

Kommentera här: