1

gåsafotboll

Tog/fick en timmes sovmorgon - behövdes!!
Sedan gick jag och Tekla en 30 min runda, när jag lämnat
henne hemma så sprang jag Tomarpsrundan nästan 5 km.
Väldigt tungt till en början men "uppe på toppen" var det så jäkla skönt!
Solen var stor på en blå himmel och kroppen fattade vad det var
den höll på med! Dessutom var hälften gjort och nerförbacke!!
Så nöjd när jag var hemma igen!
Duschade och åt frukost med familjen och Christian.
Rasmus hade stannat i Helsingborg under natten- hade haft kul och
var hemma vid 10.30.
Efter frukosten så körde jag till Klippan och jobbade, 9.30-16.00.
Massor att göra i kiosken, vet inte hur många frallor jag brett smör på.
Men det är mycket roligare då, säljer mycket och tiden går fortare!

De där hemma hade spelat gåsafotboll under dagen på IP. Christers lag
vann, Dana och Rasmus i samma lag blev tvåa och Christian blev nästsist.
 Lucas är för liten för att vara med.

Hoppade över duschen på jobbet för jag lovade Christer att vara hemma
16.20 då de skulle på firmafest i Eket. Jag var där som lovat men de kom
15 min senare... de ville kanske vara som coola brudar....
Det hjälpte inte och jag blev rätt sur för en dusch hade suttit fint efter
arbetspasset idag. Ja ja, jag körde dem 16.50 till Eket och fabriken.

Lämnade dem och körde direkt till barnen för att göra kyckling och pommes
till kvällsmat. Jolina var här och lekte med Dana en stund, och hon blev
lite sur på sin mamma som hämtade henne "för tidigt".



Nu är Dana på väg till Åstorp och för en kväll hos Fanny, Rasmus läser
"Liftarens guid till galaxen" som han har i läxa till tisdag
(800 sidor och en redovisning). Jag tror jag ska krypa ner i badet en
liten stund, om jag inte somnar innan...

I vilket fall är jag sååå tacksam över att få ha en lugn kväll hemma..
Längtar liiite till nästa lördag, min nästa arbetsfria dag, och som jag ska
tillbringa med kära syster och svåger!!

Ha en fortsatt bra lördag!

L8

Kommentarer:

1 Supermusen:

skriven

Alla vill ju vara coola brudar men det är få som klarar det. Puss

Kommentera här: