1

SKÄRALID

Innan de andra ens börjat fundera på att vakna stack jag och Tekla med
bilen till Skäralid.

t.o.m 21:an såg trollsk och mysig ut!

-3 grader när vi kom fram

Vackra Skärdammen.

Frost på marken, färg i trädtopparna.

4 fotografer med stativ stod på olika platser för att fota soluppgången,
jag kände mej som "en vinnare" för  jag fick fler olika motiv OCH motionen,
när jag gick och fotade (inte samtidigt), istället för att ta bilen upp på
Kopparhatten, som de hade gjort!

Man kan inte få en bättre start på dagen!

världens vackraste plats!!!??

på väg ner på Offarstigen

underbara höstfärger

Tekla blev lycklig och hoppade direkt i vattnet

med kom på att det var rätt kallt och for upp lika snabbt igen.

3:dje bron, där delar av "Vargens tid" filmades

bäcken

uppåt

väldigt kallt här nere

den obligatoriska slurken med vatten från "Rårödpågens källa"

Körde direkt och hämtade Dana i Åstorp och passade på

att köpa frallor till de som precis gått ur sängarna därhemma
Hann diska, plocka undan, duscha (Christer körde Christian till flygplatsen)
för att sedan köra till badhuset. Jobbade 11.30-18.00 tillsammans med
Martina och Inger. Hade glömt mina nycklar hemma men Christer var snäll
och körde dit dem till mej innan vi öppnade. Jag skulle hålla vattengympa-
passet under eftermiddagen men det hittades bajs i varmvattenbassängen
så vi stängde av den bassängen resten av dagen, för att dammsuga och
chock-klorera vattnet. Ja, vad ska man säga ....äckligt!!

Hade skickat ett önske-sms till familjen under eftermiddagen att jag önskade
fondue till kvällsmat - och det fick jag!!
Tittade på Thor-filmen sen, den var ok men absolut inte mer.
 Christer var och hämtade Rasmus i Åstorp "i pausen".
Gick och la oss direkt efteråt. Väldigt trött och behöver sömn till kommande vecka!

Ha de gott och sköt om er!
L8

Kommentarer:

1 supermusen:

skriven

Underbara bilder,

Puss

Kommentera här: