0

Halloween

Efter jobbet körde jag till Riseberga för att sätta lite nya blommor
till mormor/mamma. För att det är snart all helgona-helgen och
snart hennes födelsedag. ( när jag körde jag därifrån kom jag på att
hon som håller koll på Rasmus från andevärlden kanske kan ta i lite
extra för honom om jag gjort fint vid hennes grav...)

så här blev det detta året
Gick omkring och tittade på gamla gravstenar nu när jag hade lite tid
över och inte var där mitt i natten som sist!!

gammelfarmor och gammelfarfar

"Borrare Nisse" kallades han för och Nathalia som Dana är "döpt" efter.

ännu äldre stenar som är bortplockade - jättesorgligt tyckte jag
och grät en liten skvätt för dem.
Körde hem och gjorde pannkakor till Dana, Lucas och Fanny.
Christer är på kortkväll hos Poppe med de andra killarna.
Ja, och Rasmus festar väl till det på sitt håll ikväll kan jag tänka!!
Efter de ätit upp sina pannkakor och jag ätit upp sushin som blev över igår,
tog jag med Tekla och gick hem till Poppe och Malin för att hämta hem
Christers bil för att kunna köra och hämta honom i natt.
Ungdomarna ville baka/göra halloween-godis, jag har en del recept och
halloween-saker på vinden och innan jag och Tekla gick iväg kom vi
överrens om att de  skulle plocka fram vad de behövde och skriva handlelista.
Så när jag kom hem igen körde vi snabbt till Oj i Åstorp för att köpa
en del saker. Gick in i affären kl.19.47 och de stänger kl 20 så det gällde
för oss att vara snabba! 19.56 satte vi oss i bilen igen!
Nu under tiden jag har bloggat ikapp har de gjort

Lucas starwars-godis???

gröna men goda muffins

pannkaksrester med gul grädde och nonstop

dessutom hade de "sminkat" sej alla tre.

Nu struntar jag i bokföringen och går och lägger mej i stället!!
L8
Tack för idag!

Kommentera här: