0

sol

Tisdagar är tidiga för Tekla och mej...
04 var vi ute på morgonpromenaden, "som vanligt".

mörkt fortfarande

med inslag av månljus
Till Klippan och badhuset för att börja jobba 05.30

lugn musik (ha ha ska vara i alla fall...) och dämpad belysning...

de e bara sååå mysigt!
Ringde hem för att väcka barnen (Christer körde hemifrån bara en liten
stund efter mej till sitt jobb), och för att påminna om att de behövde kissa
Tekla innan de gick till skolan. Det blev ändå inte gjort vilket gav mej lite
ångest, för hunden kan ju i (och får inte) vara innne och ensam så länge.
Mellan 04.30 och 14.30 är det för många timmar för en stackars hund !
Lyckades till slut få tag i Åsa som tog ut henne under sin lunch.
STORT TACK ÅSA  från både mej och Tekla!

Blev så glad över att få se några av "mina gymnaster" som jag ledde för...
11 år sedan , typ.
Det roliga är att vi kommer ihåg det "på Lucas", för jag väntade honom
under tiden och när han väl var ute så hade jag honom i en plint, för
att han inte skulle vara i vägen när de tog sats till sina volter.
Lucas var inte helt nöjd men hellre de så ingen tog större skada !

Förra veckan så hade jag inte så mycket att göra ju och tyckte att det var
rätt drygt - men så fick jag igen det idag!! Hade tagit med mej middag i
lunchbox och lite eget pappersarbete om jag skulle behöva fördriva tiden.
Det kom inte till nytta! Dels bestämde jag mej för att "möblera om" bland
badkläderna i skylten - för att göra nytta (kan ju inte lämna kassan
obemannad) och sedan var det fullt med kunder och en massa telefonsamtal
under alla 7,5 timmarna jag stod där - tack och lov för lunchboxen (som
jag fick äta och värma i omgångar!!) - Men kul var det med mycket att göra!
Körde hem till huset och Tekla. Gick vår skogsrunda...

och njöt av solen!

Kommentera här: