0

kantareller

Behövde och tog sovmorgon idag oxå, så istället för vattengympa-pass
som jag hade tänkt så gick Tekla och jag vår morgonrunda då 06.15.
När familjen var uppe och jag klar tog jag bilen till till Kågeröd.

över åsen och genom skogen..
Gav fyra massager (3+1) i omklädningsrummet istället för det vanliga
rummet pga nån utbildning. Men det gick ju lika bra!
Hemma igen lastade jag in Teklaoch vi körde upp på åsen och in i skogen.
 
Båda lika glada över att vara där!

det börjar gulna på träden och nu kommer den vackra årstiden med massor
av färger...och svamp!!

hade solen i nacken men det såg VÄLDIGT svart ut längre fram...

och sen kom det både regn, hagel och åska

Jag har ju sett många människor med svampkorgar där i den skogen,
därför letar jag inte svamp där... det bör det ju inte finnas några kvar tycker
jag...men jag vet inte om de är blinda (detta kommer från mej och jag ser
ju JÄTTEBRA!), dumma eller bara låter dem stå, de stora fina kantarellerna...
Jag letar inte där, men tittar alltid efter svamp - de här behövde jag inte 
leta efter för de var väldigt synliga!!

först en bjässe och med några mindre omkring

sedan en ännu större en liten bit bort!

Hade ingen korg med mej men en hätta på jackan - fungerade lika bra!

behöver jag berätta att det blev stekt kantarell till middag!

Hann med en massa plock innan det var dags att bege mej till jobb nr 2
för dagen.

Kommentera här: