0

en bra början....

Det började bra -jag gick upp vid första ringningen, kl 04.
Frukost och dusch, ingen runda med Tekla för det
skulle Christer ta hand om idag. Hann stryka skjorta och komma iväg
med bilen i hyfsad tid. Inte mycket med bilar på vägarna vid den tiden,
så det funkade oxå. Framme i Hässlehåla blev det strul....
Hittade INTE till stationen utan snurrade rundor på gatorna tills
jag såg en människa, frågade och blev pekad åt vilket håll.
P-plats...? Inte det lättaste, 2-timmars, 4-timmars??
Blir inte så bra om jag ska stå kvar till kvällen...
P-hus - hittade inte ingången. Ställde mej till slut på en 4-timmars-
plats och betalade (tog en jäkla tid)vad jag kunde.
DÅ var jag sen! Sprang till stationen. Såg tåget och innan jag hann hitta
vägen till perrongen så hann tåget köra.......

Satan, satan, satan!
-Vad gör jag bäst nu? Hittade ett telefon nummer på stationen till sj.
Ringde ocg ringde och ringde - du är nummerett i kö - ELLER HUR!? I tio minuter?
Letade upp ett nytt nummer på biljetten, numer 12 i kö...
Kom fram rätt så snabbt medan jag tagit bilen för att leta upp långtidsp-platsen.
Frågade en gatuarbetare om han visste var långtidparkeringen fanns.
....-Nä, det tror jag inte här finns....  Hittade ingången till p-huset.
Körde in parkerade betalade max : 50 kr.
Började fundera.... Undrar hur länge de har öppet här på kvällen?
Hittade till slut -18.00... Om jag landar vid 23 blir nog svårt att få ut bilen!
Körde ut igen ställde mej åter igen på 4-timmars-platsen- får ta böterna.
Men jah har lagt två betalningskvittonä i fönstet + p-skiva, som jag visade
att jag ska komma tillbaka 23.
Gick tillbaka till stationen och satte mej vid rätt perrong och väntade....
Tåget kom fjäskade med konduktör 1, -Nä, du får fråga han där borta han är chef.
Gick/halvsprang bort, alla människor försann in i tåget  men ingen tågvärd.
ÄH, jag får chansa, hoppade på tåget och gick framåt. Stannade i BISTRON.
Pratade med tjejen där som sa konduktören kom snart.
Det är fullt men det går nog ändå...
(Killen i sj-telefonen sa att det inte var fullt så jag kunde prova hoppa på ändå.)
Tågvärden kom och sa här är fullt men om du är beredd att byta säte,
när nya resanden kommer blir det nog inga problem oh så kryssade han i min
biljett - TACKOCHLOV! Kopplade upp mej rätt så lätt till nätet men lyckades
inte komma in till min arbetssida. På plats så jag att jag fått flera
maskor på mina strumpor, förmodligen medan jag sprang omkring och
väskorna slog mot benen med bl.a kardborrdband...
Tur att jag faktiskt stoppade ner två extra par i handväskan.
Vi ni hur lätt det är att byta strumpbyxor på ett vingligt tåg,
speciellt inne på de små toaletterna..???  Första paret extra var där ännu mer
maskor på än de jag hade på mej , fast par nr 2 funkade, så nu har jag hela
strumpor igen - ett tag i alla fall!

Nu måste jag försöka och jobba lite.
Christer ringde precis och gav mej en stor  klump i magen...
Beställt alldeles för mycket av något..???  Fast det är jag rätt så säker
på att jag inte gjort!!

Hörs!   Puss och Kram  /L8

Kommentera här: